אקסידול – עוזרת למיגרנה?

אקסידול היא תרופה חדשה וזולה יחסית, שנמכרת ללא מרשם, ואמורה להוות בשורה עבור מי שסובלים ממיגרנות וכאבי מחזור – כך לפחות טוען היצרן. כדאי לנסות? כן, אבל אל תפתחו יותר מדי ציפיות.

בוודאי נחשפתם בשבוע האחרון לפרסומות של אקסידול, תרופה חדשה שלטענת היצרן שלה (פריגו) יש בה בשורה לסובלים ממיגרנה (אם כי ייאמר לזכותם שהם אומרים בפירוש: "מיגרנות ברמה קלה עד בינונית"). מה שכמובן מוסיף לאטרקטיביות של התרופה, היא העובדה שניתן לרכוש אותה ללא מרשם. היא גם די זולה – כ-25 ש"ח לחבילה של 24 כדורים.

בפרסומת אמנם מופיעה רשימה של החומרים הפעילים בתחתית המסך, אבל בגודל כזה ולזמן כזה שלא הצלחתי לזהות אותם. מכיוון שגם באינטרנט התקשיתי למצוא את המידע המלא, כיתתי את רגליי לבית-המרקחת הקרוב ובדקתי. זה מה שמצאתי:

  • Acetyl Salicylic Acid 250mg
  • Paracetamol 250mg
  • Caffeine 65mg

אני לא רופא ולא רוקח, אבל לא צריך להיות אחד משני אלה כדי להבין שלא מדובר ממש ב"בשורה" אלא פשוט בכדור נוסף שמציע שילוב בין החומרים הפעילים באקמול ואספירין, בתוספת קפאין. זה שילוב קלאסי שמוכר מהתרופה אקסדרין שפופולרית מאד בארה"ב. (עדכון: בינתיים הצטרף מוצר דומה בשם אקמול פוקוס).

זו תרופה שעשויה להפתיע אתכם לטובה – חלק מהאנשים שסובלים ממיגרנות מגיבים לה מצוין, בעיקר אנשים עם מיגרנות קלות אבל לא רק. אני מקבל את הרושם שפריגו ניסתה קצת לרכב על גל הפרסומים בנושא הטריפטנים ללא מרשם חידוש שכבר קיים בבריטניה (ובקרוב בארה"ב) אבל לא אצלנו.

אגב, אם ניסיתם את הכדור והוא עזר לכם, נסו בפעם הבאה לשתות ספל קפה חזק בתחילת ההתקף – ייתכן בהחלט שמה שעזר לכם הוא הקפאין, שכשלעצמו יעיל יותר לשיכוך מיגרנות מאשר אקמול או אספירין. ושוב – ייתכן גם שתגלו שאתם בקבוצת בני-המזל שמגיב טוב לשילוב, ואז ייתכן שזו באמת תהיה בשורה בשבילכם…

19 תגובות בנושא “אקסידול – עוזרת למיגרנה?”

  1. מאוד מרגש אותי הבלוג הזה.
    אבל מה , אדביל הפסיק לעזור לי
    לאאאאאאאאאאאאאאאא

  2. ניסיתי את אקסידול וזה בכלל לא עוזר, כך שמנסיוני זה בכלל לא עוזר לכאבי מגרנה, אולי זה אישי אבל לי זה לא עזר כלל

  3. 2 אדוויל אכן עזרו לי עד לפני מס' שנים. היום אני צריכה להוסיף לחגיגה גם כדור סומטרידקס 50, וגם ההשפעה של הקוקטייל הזה נמצאת במגמת ירידה – כמו עוד הרבה הרבה קוקטיילים לפניו; אבל הוא אכן הציל אותי במשך שנה-שנתיים קשות.

  4. מישהו יכול להמליץ על משהו שבאמת עוזר! כיום קיבלתי מירשם לרילרט ואני לוקחת לפעמים שניים כמי שנאמר לי לעשות, וייתכן שזה עוזר חלקית. אשמח לתשובה כי אני סובלת ממגירנותת קשות שמשפיעות לי אפילו לפעמים על יכולת הדיבור. האם זה נורמלי או מצופה.

  5. נוגה, אני לוקחת רילרט עם נקסין (או תחליפי נקסין ללא מירשם כמו POINT (אחרי אוכל). אצלי זה עובד כמו קסם.זה טיפה מטשטש אותי אבל אני מתפקדת לחלוטין.

  6. אני בת 25 ומיגיל אפס אני סובלת ממגרנות בצורה קשה!! עד כדי כך שאני לא מסוגלת לדבר או לפתוח עיניים ולזוז מהמיטה!! וכן אקסידול עוזרת לי מאוד, 2 כדורים חדר חשוך וקר קושרת את הראש עם צעיף והולכת לישון שעה וחצי שעתיים, וכן, אני מתעוררת כמו חדשה.
    ממליצה בחום!!!

  7. המיגרנות שלי בינוניות בדר"כ אבל הן מלוות לעיתים קרובות בבחילות, מה שמונע ממני לבלוע כדורים (אני פשוט מקיאה אותם אחרי זה)
    שינה ממש לא עוזרת לי, לעתים קרובות אני פשוט מתעוררת עם מיגרנה חזקה יותר

  8. אקסדרין עזר מאווד עד שהתחיל לגרום לרעידות, טשטוש והרגשה כללית מוזרה, ריזלט עזר קצת עד שהפסיק להשפיע לגמרי, אקמול פוקוס עזר קצת עד שגם התחיל לגרום לרעידות (רק עכשיו אני מגלה שזה מכיל את אותם החומרים כמו אקסדרין…). אני לא יכולה לקחת אדוויל או כל תרופה אחרת שמכילה איבופרופן בגלל שאני אסמטית ואני כבר ממש מתייאשת!!! אפילו טיפול מונע לא הולך טוב עם אסטמה. בבקשה, בבקשה, אם יש למישהו רעיון למשהו שעדיין לא ניסיתי – אהיה אסירת תודה :/

  9. אקסידול לא עזר לי. ממש כמו לקחת אופטלגין.
    הדבר היחיד שעוזר לי" רוקסט פלוס" עם מרשם רופא (רופא משפחה נותן לי)מה שכן הבנתי שהוא מכיל קודאין. אוףףףףףףףף עייפתי ממיגרנות

  10. אני סובלת ממיגרנות קשות בתדירות גבוהה מאוד, לוקחת רילרט אבל משתדלת רק בשעות הערב/לילה כי התרופה מחלישה מאוד, וקניתי כעת אקסידול נראה האם זה ישפיע… אעדכן אתכם.. בנוסף אני מתחילה דיקור סיני ששמעתי מאנשים שזה עזר להם מאוד כך שאם מישהו שוקל לעשות אשמח לעדכן אותו בהמשך האם זה אפקטיבי.

  11. למור
    אני לוקחת כדור מסיס מעולה! (אחרי שריזלט הפסיק להשפיע עלי)
    קוראים לו Zomig Rapimelt, ובגלל שהוא ישר מתמוסס על הלשון – אי אפשר לאבד אותו ואת ההשפעה שלו עקב הקאה.
    שווה ניסיון…

  12. אני סובל כבר למעלה מעשרים שנה ממגרנות, וקבלתי עשרות כדורים שונים כולל את אלו שצוינו כאן, לפני כשנה התחלתי לקחת את האקסידול, להפתעתי ממש עוזר, זה פשוט מדהים. אתם צריכים להבין שכל בן/בת אדם הם שונים ומגיבים לתרופות באופן שונה.

    בנוסף לאחרונה נתתי גם לאישתי את האקסידול, כי לאחר שהיא מקבל טיפולים כימותרפיים למחלת הסרטן היא סובלת גם כן ממיגרנות חזקות, ושוב הכדורים עוזרים באופן נפלא!!!

  13. לא רק שלא עוזר הוא עשה לי אלרגיות של גרד בכפות הידיים שאי אפשר לתאר
    לא הצלחתי לישון כל הלילה מרוב גירודים ועיקצוצים

  14. תגידו אפשר לקחת כדור של אקסידול(לי זה עוזר מכאבי מחזור)ואז אחרי לשתות משקאות חריפים?

  15. היי ליטל,

    קודם כל – אני לא רופא ואת שואלת שאלה מהסוג שהכי טוב להפנות לרופא. את יכולה לעשות את זה עם רופא משפחה, שזה הכי מומלץ, או לשאול באחד מהפורומים הרבים בנושאי בריאות.

    בכל אופן, תמיד כדאי לעיין בעלון של התרופה שלרוב מתייחס גם לנושא אלכוהול.

  16. לא חושב שזו תופעת לוואי מוכרת של הכדור. בכל אופן, הכל אפשרי. שוחחת על זה עם אלרגולוג?

  17. מתח בשרירי הצוואר לעיתים קרובות מלווה כאבי ראש ובחלק מהמקרים גם מהווה גורם או טריגר לכאב ראש. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם מומחה לכאבי ראש כי ישנם גם כאבי ראש שקשורים לשרירי כתפיים וצוואר תפוסים ואינם מיגרנה.

השאר תגובה