לנצח את המיגרנה

פוסט ראשון, בהשראה מיגרנוטית: על המיגרנה שלי ועל המיגרנות שלכם.

עדכון אחרון: 2.1.2014
נעים מאד, אני שוקי ואני סובל ממיגרנות.

טכנית, אני סובל מכמה סוגים של כאבי ראש שלא כולם נחשבים מיגרנה. אני סובל מכאבי ראש שונים מאז גיל 11, סה"כ 31 שנים. בתקופות מסויימות סבלתי מכאבי ראש על בסיס יומי או שבועי. בשנים האחרונות אני סובל ממיגרנות מזדמנות, ובתקופה מסויימת בשנה אני סובל מ"מקבצים" (Clusters) של מה שכונה פעם "נאורלגיה מיגרנוטית" והיום "כאב ראש מקבצי", אחד הסוגים האקזוטיים והקשים יותר של כאב ראש.

בכל אופן, ולמרות הפתיחה, אני כאן לא כדי לסבול יחד אתכם ולבכות על מר גורלי. אני כאן כדי לעזור לי ולכם להתגבר על המיגרנה, כי זאת חשוב לומר: את המיגרנה אפשר לנצח.

אחת המטרות של הבלוג הזה היא ללמד אתכם מהניסיון שלי, כדי שתוכלו לחיות טוב יותר עם המיגרנה.

מטרה חשובה נוספת היא ללמוד מכם, על הדרכים המיוחדות שלכם להתגבר על מיגרנות, לטפל בהם או למנוע אותן.

ננסה לעשות את זה צעד אחר צעד: נדבר על התופעות הקשורות למיגרנה, על דרכי המניעה, התרופות והטיפולים השונים – במשך השנים ניסיתי מאות אמצעים ודרכים שונות ומשונות להתמודד, ואני בטוח שגם אתם. בכל פעם מחדש, מתברר לי שאלו דווקא החולים שמציעים את המידע יקר הערך והחיוני ביותר לההתמודדות עם המיגרנה.

בזמן כתיבת שורות אלה (יולי 2007) אני שומע על המון אנשים שסובלים במיוחד מהמיגרנות. אולי זה קשור למזג-האוויר, למחזוריות הירח, אורך היום, או גורם סביבתי אחר. מכל מקום – ברור שזו עונת המיגרנות. אני מניח שסבלתם הרבה לאחרונה. אם אתם מודאגים, מיואשים, עייפים, מוטרדים, מרוטי עצבים – תדעו שיש תקווה. אפשר לנצח את המיגרנה.

4 תגובות בנושא “לנצח את המיגרנה”

  1. לא יאמן. איך נפלת לי בזמן. אתמול היה לי התקף אחרי הרבה זמן ועלו לי המון מחשבות וזכרונות בהקשר והנה הבלוג הזה שצץ לי היום בדיוק בזמן.
    אני סובלת ממגרנות מגיל 11. אני זוכרת את ההתקף הראשון טוב טוב למרות שעברו מאז יותר מ30 שנה. אבא שלי ישב לידי כל הלילה. בכלל לא הבנו מה זה. הרבה שנים אחרי והרבה התקפים אחרי פתאום הבנתי שאז זה היה ההתקף הראשון. דודה שלי סובלת ממגרנות ונאמר לי שזה תורשתי. הגעתי כמה פעמים למצב של דיספזיה בזמן התקף. פחד אלוהים. ממש. אפזיה דיספזיה (Aphasia, Dysphasia)=
    ­הפרעה בדיבור ממקור מוחי. קיימת אפזיה מוטורית בה ההפרעה הינה בהיגוי המילים ואפזיה סנסורית -­ ההיגוי תקין אך ההבנה פגומה.
    הייתי בטוחה שיש לי ארוע מוחי. לא ידעתי שקיימת תופעה כזאת. הייתי לבד בבית עם שתי ילדותי הקטנות ושמעתי את עצמי עונה להן לחלוטן לא לענין על שאלותיהן למרות שידעתי טוב את התשובות. שמעתי אותן גם אומרות ש"אמא מדברת שטויות".אני זוכרת את האימה. הייתי בטוחה שאני תיכף מאבדת את ההכרה ועד הלילה כשבן זוגי יבוא שתיהן תשארנה לבד בדירה בלי יכולת לקרוא למישהו או לטלפן ולאוג לעצמן. כשעבר ישר פניתי לבדיקות אצל נוירולוגית וכמובן שגם סי.טי. לא מצאו כלום. מומחה למגרנות שם אותי על טפול קבוע ויומיומי של כדורים שאחר כך הסתבר שהם מסוכנים. מאז זה קרה לי כבר כמה פעמים נוספות ומאוד לא נעימות אבל לפחות ידעתי מה קורה לי ופעם אפילו הצלחתי תוך כדי להסביר לחברה מבוהלת נורא מה זה.

  2. מילא מיגרנה, המופיעה אצלי עם ריצודים (מה שנקרא אאורה)- אבל הכי נורא זו התופעה המתלווה לכך- אצלי- דיספזיה, הגורמת לחוסר יכולת להגות ולדבר…. מה עושים?? איך ניתן למנוע זאת??? אשמח מאוד לדעת משום שאין לדעת מתי התופעה תתקוף שוב… כבר קרה לי לפני הרצאה שהייתי אמורה לשאת.. ואגב, זה לא קשור אצלי לחרדה או למתח, גם בתקופות הרגועות ביותר,זה קורה

  3. שלום חברים קראים לי עומרי ואמא שלי סובלת מכאבי ראש נוראים כאלה ששני לה את החיים כאב בלתי ניסבל ונוראי שגרם לאשפוזים ושום תרופא כבר לא עוזרת לו היא היתה סובלת מיגרנות שנים מגיל שתים עשרה וגם אני אבל אצלה זה נהיה חמור ונורא היא לא מסוגלת לעשות כלום הם על בסיס יומי וכול היום היא עיבדה כבר תקווה בהכול אני ישמח אם משהוא יכול לתת לי המלצות איך לעזור לה מכיר רופא טוב מנוחה אל כול עצה ותרופה שאתם מכירים אני ישמח מאוד מאוד לעזרה ויודע לכם
    ומצטער של שגיאות הכתיב

השאר תגובה