פלוויקס לטיפול במיגרנה

ממצא מעניין מניסוי שנערך בבי"ח לונדוני מעלה שיש סיכוי (אולי) שבעתיד הלא רחוק ניתן יהיה למנוע מיגרנות באמצעות שימוש תרופה זולה, לא מסוכנת וכמעט נטולת תופעות לוואי.

ה-Independent הבריטי מדווח על גילוי מפתיע: התרופה קלופידוגרל (Clopidogrel) נתגלתה כבעלת השפעה מועילה על מיגרנות. בניסוי ראשוני שנערך ב-Guy's Hospital הלונדוני, דווחו תוצאות "פנטסטיות". בקרוב יתקיים ניסוי נוסף, על קבוצת נבדקים גדולה יותר.

קלופידרוגל
הידועה גם בשם המסחרי פלוויקס (Plavix) היא תרופה מונעת קרישה המשמשת לצמצום הסיכון להווצרות קרישי דם, שבץ והתקפי לב, אצל אנשים שנמצאים בקבוצות הסיכון האופייניות. היא נחשבת תרופה בטוחה מאד, עם אפשרות לשימוש לאורך זמן ועם פחות תופעות לוואי מאשר אספירין.

הרעיון לטפל במיגרנות באמצעות נוגד קרישה מקורו בתיאוריה לפיה הגורם למיגרנות עם קרישי דם זעירים. כבר זמן מה ידוע שאצל מי שסובלים ממיגרנות יש נטייה (מעט) גדולה יותר מבשאר האוכלוסייה לפתח קרישי דם.

עם זאת, הניסוי שנערך ב-Guy's Hospital היה קטן מאד, 5 נבדקים בלבד, אז כדאי לחכות עם השמפניות (מה גם שאלכוהול לא כ"כ טוב לכאבי ראש).

4 תגובות בנושא “פלוויקס לטיפול במיגרנה”

  1. שלום שוקי,
    יש סיכוי שתוכל לכתוב על סחרחורות שנגרמות מהמיגרנות או סחרחורות שהן חלק מהמיגרנות? יש לזה פיתרון כלשהו?

    אני תלמידה ביא', ויש לי תרגיל בגרות שבו אנחנו צריכים לבצע תרגילי התעמלות קרקע, זה עושה לי סחרחורות מטורפות
    הן יותר מטשטשות מהרגיל.

    ובכלל שיעור ספורט עושה לי מיגרנות (שעל זה התגברתי בינתיים)

    יש לך אולי פיתרון?

    אני קוראת כאן קבוע..
    ושוב מברכת אותך על הבלוג,
    הוא כל כך עוזר לי, אתה לא מתאר לעצמך.

    תודה תודה תודה.

  2. היי הילה,
    לדאבוני, אני לא בטוח שיש לי הרבה לחדש לך מעבר למה שאת כבר יודעת.
    אם את מעוניינת בזה, אז סביר להניח שתוכלי לקבל פטור מתרגילים שגורמים לך סחרחורת, ובאופן אישי אני לא רואה סיבה לסבול באותם מקרים בהם הסחרחורת באמת בלתי נמנעת.

    בכל זאת, הייתי בודק אם הסחרחורות קשורות ללחץ דם – זה משהו שכדאי לעשות אצל רופא, כמובן. באותה הזדמנות בקשי שיבדקו גם את הסוכר שלך.

    עניין אחר: נסי לבדוק האם ואיך הסחרחורות קשורות לאכילה ולשתייה. למשל, האם ייתכן שאת סובלת יותר מסחרחורות אם לא אכלת ולא שתית באותו יום? אם שיעור ההתעמלות שלך לא ממש על הבוקר, נסי לאכול משהו קל ולשתות משהו, שעה או שעתיים לפני. בכלל, מה שאומרים על ארוחת בוקר נכון להרבה אנשים (אם כי לא לכולם כנראה): היא חשובה. פשוט כדאי שתהיה קלה מאד, ולא ברגע שמתעוררים.

    שמח שהבלוג עוזר לך. תמשיכי לבוא ולהשתתף.

  3. היי שוקי,
    אני מטופלת בשניידר ועברתי את כל הבדיקות ככה שאני יודעת מה המניע, ירידה בלחץ הדם..
    וכן זה גם קשור לאכול ושתייה, אבל חוץ מזה שאמרו לי שזה נובע מירידה בלחץ דם ושאני יודעת שצריך לאכול ולשתות אין שום דבר שעוזר לי,
    חשבתי שמנסיונך ידוע לך על משהו שיעזור לי.

    בכל מקרה, תודה רבה שוב:)

  4. היי הילה,

    קודם כל, מכיוון שאת כבר מטופלת בשניידר – שידוע כבית חולים מצויין – אני חושב שכדאי לך לשאול את דעתו של הרופא שמטפל בך. לא אמרת אם זה נאורולוג או קרדיולוג או רופא ילדים; הניחי שהעצות שכל אחד מהנ"ל ייתן לך יהיו שונות, ואם הרופא שלך מתמחה באחד מהתחומים אך לא באחרים בקשי ממנו שיפנה אותך הלאה.

    אם אני זוכר נכון, לחץ דם קצת נמוך בדרך-כלל נחשב לדבר לא מסוכן, אם כי מנסיוני (80/60. סבלתי מזה במשך תקופה מסויימת בגלל מחלה) זה מאד לא נעים. יכול להיות שכדאי לך לבדוק מה בתפריט שלך אפשר לשנות (תעשי את זה עם דיאטנית – שאלי בשניידר גם על זה).

    ולמרות שטיפול תרופתי הוא לא העדיפות הראשונה, יש היום תרופות שעוזרות למקרים כאלה ויעזרו גם לצמצם לך את המיגרנות (אני מנחש שירשמו לך דרלין, אבל כידוע – אני לא רופא).

    ולעניות דעתי הבלתי קובעת, כדאי לך לנסות מצוא פעילות גופנית שלא מוציאה אותך מאיזון ולעסוק בה. לדוגמא, לפעמים התעמלות בוקר, בבית, לפני שיוצאים לבית-הספר או לעבודה, היא בדיוק מה שעושה את השינוי.

השאר תגובה