כאבי ראש של סינוסיטיס

האם יש לכם סינוסיטיס? מיגרנה? סינוסיטיס וגם מיגרנה? אם כאבי הראש שלכם התחילו בעקבות מחלה מומלץ להיבדק אצל רופא אף אוזן גרון. יש טיפול, ויש גם טיפים שיכולים לעזור.

סינוסיטיס היא דלקת של הסינוסים, מערות הפנים (או "מערות האף" או "גתות האף") שיכולה להיות אקוטית (כלומר נקודתית, חריפה וחולפת) או כרונית. הסינוסים הם חללים שמתנקזים לתוך חלל האף, ויש להם כל מיני תפקידים (שלא ניכנס אליהם כדי שהפוסט הזה לא יהיה ארוך מדי). במצב של נזלת מתמשכת וגודש באף הסינוסים עלולים להזדהם, ומופיעים סימנים כמו נזלת רירית ומוגלתית, שיעול, ליחה מרובה, כאבים בלוע, חום, ועוד.

אצל חלק מהאנשים שסובלים מסינוסיטיס מתפתחים כאבים חריפים מאד בצדי האף, עצמות הלחיים או במצח, לפעמים עם הקרנה לאזורים אחרים של הראש (במקרים מסויימים אנשים עם סינוסיטיס חשים אפילו כאב שיניים…). אם הבעיה הופכת כרונית ומופיעה במנותק מהצטננות אז היא עשויה להיות מזוהה בטעות כמיגרנה – מה גם שלעיתים קרובות קשה לזהות חד-משמעית סינוסיטיס.

היום, בניגוד למצב בעבר, ידוע שסינוסיטיס היא בעיה נפוצה מאד אבל גם בעיה שאפשר להתמודד איתה ולפתור אותה – בטיפול תרופתי ולפעמים גם בלעדיו. לכן, אם אתם חושבים שאתם סובלים מסינוסיטיס, לכו לרופא אף-אוזן-גרון טוב, ואל תמהרו להסכים לפתרון ניתוחי (מניסיון, יש רופאים שהאצבע שלהם קלה על ההדק בעניין הזה).

מיגרנה עם סינוסיטיס

אצל מי שכבר סובל ממיגרנות, הצטרפות של סינוסיטיס למשוואה עלולה להיות טריגר להחמרה משמעותית. אתם עלולים לחוות עלייה גם בתכיפות וגם בעוצמה של המיגרנות, והן עלולות להתפתח מהר יותר, במיוחד אם אתם סובלים מנאורלגיה מיגרנוטית או ממקבצים (כאב ראש מקבצי, Cluster). אתם גם עלולים לגלות שהן לא מגיבות לתרופות אליהן הן כן הגיבו באופן רגיל.

במצב כזה, מכיוון שתסבלו מבעיות שמטופלות על-ידי רופאים מדיסציפלינות שונות, יש לכם סיכוי טוב ליפול בין הכיסאות.

כמו בהרבה מקרים אחרים, כדאי להתמודד עם הבעיות במקביל: לטפל בסינוסיטיס כאילו אין מיגרנה ובמיגרנה כאילו אין סינוסיטיס. מלבד הטיפול הקונבנציונלי (בעיקר אנטיביוטיקה), מומלץ להיעזר באלטרנטיבות: שתייה מרובה, קומפרסים חמים על הפנים, שטיפות אף במי מלח, משאף אדים (הסבר בהמשך), ודיקור סיני. לי דיקור עזר מאד, ולא פחות עזרו העצות התזונתיות של המרפא הסיני שלי. העצה הכי טובה, אגב, הייתה לפתוח את הבוקר בשתיית 2-3 כוסות של מים פושרים (בקיץ) או חמימים (בחורף).

משאף אדים – בדומה למרק עוף, אגב – מספק הקלה זמנית בדרך-כלל אף אך מבורכת: ממלאים (בזהירות!) קערה במים חמים או רותחים, מניחים עליה את הראש, מכסים במגבת כמו אוהל, ונושמים את האדים. יעזור אם תוסיפו צמחי מרפא מתאימים (בבונג, כליל החורש, קורנית, אקליפטוס, ג'ינג'ר). עוד טיפול שטוענים שעוזר הוא להריח שורש חזרת מגורר (אם לא תמותו מהריח אולי יעזור).

השאר תגובה