האם משככי כאבים מחמירים את כאבי הראש שלכם?

הפוסט הזה מיועד לא רק למי שסובל ממיגרנות, אלא לכל מי שמשתמש במשככי כאבים על בסיס קבוע. ולא רק שהוא עשוי להציל את החיים שלכם – הוא גם כנראה יגרום לזה שיכאב לכם פחות.

כל כאב כרוני, ובמיוחד מיגרנות קשות, עלול לגרום לכם לצרוך כמות מוגזמת של משככי כאבים. אם מדובר בפעם בחודש או פעם בשבוע אז מילא, אבל אצל מי שסובל מהתקפי מיגרנה בתדירות של מספר פעמים בשבוע אז משככי הכאבים הם כבר לא פתרון אלא חלק מהבעיה.

לשימוש יש במשככי כאבים עלולות להיות השלכות לא נעימות. חלק ממשככי הכאבים ממכרים ואחרים – כולל אקמול לצורותיו – עלולים להזיק לכם (כגון לגרום נזק למערכת העיכול, לכבד או לכליות) ובמינון עודף עלולים ממש לסכן את חייכם.

שימוש יומיומי ממושך במשככי כאבים עלול בעצמו לגרום לכאבי ראש קשים מהסוג שמכונה, בפשטות, Medication overuse headaches

חלק מהאנשים שמגיעים לרופא אחרי תקופה ארוכה שסבלו מכאבי ראש, מופתעים לגלות שהעצה הראשונה של הרופא היא להפסיק לקחת תרופות – ולפעמים, במפתיע, זה גם גורם לכך שכאבי הראש פוחתים משמעותית.

מעבר לזה, אם יש משכך כאבים שעוזר לכם, חבל "לבזבז" אותו. אם תשתמשו בו יותר מדי בסופו של דבר תגלו שאתם מפסיקים להגיב לו ותצטרכו לחפש רעל אחר.

כאשר כאבי הראש תוקפים בתכיפות גבוהה כדאי לפנות למומחה לכאבי ראש ולהתייעץ איתו לגבי טיפול תרופתי מונע, שיצמצם את שכיחות ההתקפים ולרוב גם את עוצמתם. בנוסף, כדאי לנסות פתרונות לא תרופתיים כמו דיקור, מדיטציה, ביו-פידבק, ובעיקר צמצום של החשיפה לטריגרים. יש על כך מידע רב בבלוג הזה.

2 תגובות בנושא “האם משככי כאבים מחמירים את כאבי הראש שלכם?”

  1. אני שונאת להשאיר תגובות ממשפחת ה"מסכימה עם כל מילה" אבל עניין משככי הכאבים הוא כל כך חשוב שאני מרגישה חובה מוסרית: מה ששוקי אמר.

השאר תגובה