התאוששות מטיפול שיניים קשה

כאבי שיניים זה עסק לא נעים, אבל גם התאוששות מטיפול שיניים היא לא נעימה, בייחוד לאנשים שסובלים ממיגרנות. אבל כדברי השיר מהתשדיר: לא נעים – לא נורא.

עברתי אתמול עקירה כירורגית של שן טוחנת. עסק לא סימפטי בכלל, שהיה כרוך בכאבים לא קלים ודי ניטרל אותי. חצי הכוס המלאה היא שקצת יותר מיממה אחרי אני מרגיש טוב בסך-הכל, סובלים מכאב קל יחסית ואין כמעט נפיחות. הדרך למצב הזה דרשה קצת תחכום, לא רק אך גם משום שאני סובל ממיגרנות.

במהלך טיפול שיניים קשה, זה לא נדיר לפתח התקף, במיוחד אם אתם משתייכים לבני המזל שסובלים מכאב ראש מקבצי. המתח הנפשי והמתח בגוף ובשרירי הפנים במהלך הטיפול, עלולים לשמש כטריגרים לכאב הראש. באופן ספציפי, אם אתם סובלים מבעיה בלסת – אפילו קלה יחסית – הזמן הארוך שבו הפה שלכם נשאר פתוח במהלך הטיפול עלול לעודד התקף (שאלו את הרופא אם יש לו "פותחן", מתקן עשוי גומי שיעזור לכם להחזיק את הפה פתוח).

באופן כללי, עדיף לעבור את הטיפול כשאתם רפויים, ואז הוא גם כואב פחות. זה דורש מאמץ פסיכולוגי לא קטן, אבל שווה את המאמץ. בכל מקרה, אם אתם לא מצליחים להירגע מספיק בכוחות עצמכם אז רופא המשפחה יכול לרשום לכם כדור שיעזור בזה (כגון ואבן או לוריוון) או כדור שיעזור להרפיית השרירים (כמו מוסקול).

גם אחרי הטיפול, כתגובה לכאב, למתח ול"הצקה" למערכת העצבים שלכם, עלול להתפתח התקף מיגרנה. אצלי, מכיוון שהטיפול היה בצד "השני", ההתקף התפתח בהדרגה במשך שעות אחרי הטיפול, לא היה קשה במיוחד ועבר עם קצת קפה, שני אדוויל ומקלחת חמה.

מוקדם יותר, השתמשתי בשקית עם קרח כדי למנוע את הנפיחות, כפי שיעץ הרופא. בכלל, טוב להקשיב למה שהרופא אומר בעניין כזה. הרופא שלי אמר לשים את הקרח לרבע שעה בכל פעם, ואז לתת למקום לנוח, ומסתבר שזה גם הספיק וגם לא הזיק.

שקית קרח וגלידה הן ממש "מאסט" אחרי טיפול שיניים כירורגי (אם הרופא מרשה…), אבל חששתי שכל הקור הזה כשלעצמו עלול לעורר מיגרנה. גיליתי שכשאני שם את הקרח בכמות הנכונה, במקום הנכון ולזמן של מספר דקות בכל פעם, התוצאות מצויינות – לא כאב מדי, לא התנפחתי מדי, ולא קיבלתי מיגרנה. עיסוי עדין של שרירי הלסת עזר גם לכאב, וכנראה גם למניעה של התקף קשה יותר.

השאר תגובה