כאבי ראש אצל ילדים

לי עצמי אין ילדים, ומכיוון שאני לא רופא ילדים (או רופא בכלל) אז תרשו לי להפנות אתכם לדברים שכתב רופא אחר.

ערוץ הבריאות של ynet פרסם אתמול כתבה של ד"ר איתי גל בשם מה עושים כשהילד סובל מכאבי ראש. אם אתם הורים לילד שסובל מהתקפי מיגרנה או כאב ראש אחר, זו כתבה שכדאי לקרוא.

אם כל הנושא חדש לכם, אז יש שני דברים שכדאי לכם לדעת: ראשית, זה לא מסוכן אבל בהחלט עניין לא נעים; שנית, יש מה לעשות וחבל שהילד יסבול.

כמה דברים שהייתי רוצה להוסיף:
א. לפי הכתבה השיעור באוכלוסייה של ילדים שסובלים ממיגרנות הוא קטן בהרבה מאשר באוכלוסייה הבוגרת. הרבה אנשים שדיברתי איתם, העידו שהתחילו לסבול ממיגרנות כבר בילדותם אבל אובחנו רק בגיל ההתבגרות. בכל אופן, אצל הרבה נשים כאבי הראש מתחילים במקביל להופעת המחזור על רקע השינוי ההורמונלי.
ב. בכל מקרה כדאי ללכת לרופא, אבל אם הרופא מציע תרופות כדאי לשאול אותו אם מותר לא לקחת ולנסות שיטות אחרות. שיפור באורח החיים (הרגלי שינה, אכילה ושתייה), התמודדות טובה יותר עם מתח ומצוקות רגשיות של הילד, ופעילות גופנית, יכולים לעזור לפעמים לא פחות מתרופות.
ג. בניגוד למה שאפשר אולי להבין בטעות מהכתבה של ד"ר איתי גל , כאבי ראש מקבציים (Cluster) לא נמשכים שבועות. התקף יחיד יכול להימשך דקות בודדות עד שעות ואצל חלק מהחולים ישנם התקפים יומיים במשך מספר שבועות ואז תקופת הפוגה.

השאר תגובה