כאבי ראש בימי שרב

לא צריך לסבול ממיגרנות כדי לחטוף כאב ראש ממזג-האוויר הההפכפך באביב הישראלי (גם כן אביב…). בכל אופן, יש הרבה דברים לעשות.

היום היו עוד יום שרב נוסף, ברצף שילווה אותנו לסירוגין עד לסתיו הבא, איפשהו בספטמבר או באוקטובר (או בדצמבר, אם ללמוד מהשנה שעברה). גם בימים החמים והלחים של הקיץ קל לקבל מיגרנה (וסוגי כאב ראש אחרים), למרות שאז זה יותר בגלל המזגן, שינויי הטמפרטורה התכופים, הזעה וכו'.

בימי חמסין, כאבי הראש יכולים להיות קשורים לסתם התייבשות. מכיוון שלא מזיעים, קל לאבד נוזלים בלי להרגיש וכשנמצאים בחוץ חום הגוף עולה בלי שיהיה מה שיצנן אותו. גם אור השמש החזק וזיהום האוויר שלעיתים קרובות מתלווה לחמסינים, עשויים להוות טריגרים למיגרנות.

העצות שנוגעות להתמודדות עם מזג-אוויר כזה מנקודת המבט של הסובלים ממיגרנות או מי שנוטים לכאבי ראש באופן כללי, הן בסך-הכל די בנאליות. כדאי לשתות הרבה, גם אם אתם לא צמאים. עדיפה שתייה בכמויות קטנות, לעיתים תכופות, כי כך יותר מים נשארים בגוף ופחות מתבזבזים על השתנה.

למרות זאת, אם אתם לא סובלים מלחץ דם גבוה – ולאחר שהתייעצתם עם רופא שאמר לכם שאין מניעה אחרת שתעשו זאת – מומלץ לפתוח את היום בשתייה של 2-3 כוסות מים (לבעלי שלפוחית קטנה מומלץ לשתות אחרי שהם מגיעים לעבודה או לבית-הספר, כי לא להיתקע בדרך בלי שירותים).

משקפי שמש ואפילו – רחמנא ליצלן – כובע, יעזרו לעיניים ולראש שלכם להיות פחות מוטרדים מהשמש הקופחת. ומצד שני, השתדלו לבלות בצל. אל תפעילו מזגן אם אתם לא סובלים מהחום; אל תשבו קרוב מדי למזגן וגם לא למאוורר, כי שניהם עלולים להחמיר כאבי ראש או להוות טריגרים. תאכלו קל, תשתו, אל תתרוצצו אם אתם לא חייבים, ותעברו את ימי השרב כשאתם במיטבכם.

תגובה אחת בנושא “כאבי ראש בימי שרב”

  1. מיגרנות ממזג האויר זה דבר קבוע
    למען האמת זה כ"כ קבוע שעם כול שינוי של מזג האויר אני חוטף איזה התחלה של מיגרנה.
    פשוט צריך להירגע לשתות לנוח ולקוות שזה יעבור
    לפעמים זה לחץ ברומטרי, יובש, הבדלים בין חום לקור, ריח פריחת ההדרים, ריח קפה ועוד ועוד ועוד
    גיליתי שלשמור על איזון רגוע עם הרבה צומת לב מונע הרבה כאבים ומיחושים לאורך זמן .
    בכול מיקרה הרבה ערנות
    ותודה על העדכונים החדשים

השאר תגובה