איך בוחרים נוירולוג, ואיזה

הבחירה ברופא היא חלק בלתי נפרד מההתמודדות עם הבעיה. בחירה נכונה תקצר את דרככם להקלה ולשיפור באיכות החיים.

נענע פרסם ביום רביעי האחרון ראיון עם ד"ר משה קושניר, מנהל היחידה הנוירולוגית במרכז הרפואי קפלן. המשנה מבטיח שהכתבה מדברת "על סיבות ההתקפים ודרכי הטיפול". יותר מדוייק לומר שהיא עוסקת בסימנים האופייניים למיגרנה ויכולה לעזור לכם לזהות שכאבי הראש שלכם הם אכן מיגרנות.

מה שהכי חשוב ממה שנאמר בכתבה, ולא הודגש לדעתי מספיק, הוא שחשוב ללכת לרופא, ושיהיה הרופא המתאים: נוירלוג שמתמחה בכאבי ראש, או בקיצור: מומחה לכאבי ראש

להגיע למומחה הנכון

בנוירולוגיה יש התמחויות רבות. יש נוירולוגים שמתמחים בשבץ, אפילפסיה, מחלות ניווניות (כמו אלצהיימר ופרקינסון), נוירוכירורגים, נוירואימונולוגים ועוד ועוד.

נוירולוג שאיננו מומחה לכאבי ראש בד"כ לא יידע לאבחן אתכם ולא יצליח לטפל בכם, כי ישנם סוגים רבים של כאבי ראש ולכל אחד מגוון רחב של טיפולים אפשריים, ואף אחד לא יודע הכל. 

קופת החולים שלכם לעיתים קרובות תשלח אתכם לנוירולוג מהסוג הלא מתאים. לכן אם מציעים לכם שם של נוירולוג כדאי לגגל אותו ולבדוק – האם הוא מוצג כ"מומחה לנוירולוגיה" או כ"מומחה לכאבי ראש".

אתם יכולים גם לעבוד הפוך – לחפש המלצה על מומחה לכאבי ראש ולהגיע אליו באופן פרטי. תקבלו תור מהר יותר ועם ביטוח משלים ולרוב תוכלו לקבל החזר בשיעור 70-80% מהקופה (אבל כדאי לבדוק מראש).

תוכלו לקבל הפניה מרופא המשפחה שלכם או לפנות ישירות לאחד מהרופאים (הלא מעטים) שכותבים על הנושא בעיתונות וברשת ומופיעים בטלוויזיה. כולם יוכלו לקבל אתכם גם באופן פרטי, אבל יעלה לכם הרבה פחות אם תצליחו לעשות את זה דרך הקופה, ובשביל זה טוב להתחיל את המסלול אצל רופא המשפחה.

רופאים שעוזרים ורופאים שלא

מלבד מומחיות מתאימה, ורצוי גם ניסיון בטיפול בסוג כאבי הראש הספציפי שלכם (לא מובן מאליו), כדאי לחקור מראש על אופיו ואופן התנהלותו של הרופא – האם הוא מקדיש זמן למטופל ושואל אותו שאלות רבות, או מנסה להיפטר ממנו כמה שיותר מהר? האם הוא מאפשר ליצור איתו קשר אחרי הביקור כדי לבצע התאמות ושינויים בטיפול?

יש גם עניין של כימייה – יצא לי לשמוע מאנשים שונים על אותו רופא, שהוא "צדיק" ו"מענטש" וגם שהוא "אנטיפת ורשע". תנו לרופא שאתם מגיעים אליו צ'אנס, ונסו לשתף איתו פעולה, אבל אם הוא נותן לכם תחושה לא נוחה אז תזכרו שיש עוד רופאים.

ישנם גם הבדלים בשיטות הטיפול בין רופאים שונים. יש כאלה שמאמינים בסוג טיפול מסוים שאולי יתאים לכם פחות. יש כאלה שמעדיפים טיפול בתרופה מסוימת ואחרים שמעדיפים שילובי תרופות. אם אתם מקבלים המלצה על רופא ממטופל שלו, נסו לברר איתו את הדברים האלה.

אם בדיעבד מה שהרופא מציע לא מתאים לכם, שאלו בנימוס מה האלטרנטיבות. אם אתם לא בטוחים לגבי המלצותיו, או לא מרוצים מתוצאות הטיפול, זה גם לגיטימי לפנות לחוות דעת נוספת.

תגובה אחת בנושא “איך בוחרים נוירולוג, ואיזה”

  1. שלום רב.
    אני מחפש לאימי נאורולוג טוב מאיזור נהריה חיפה או הקריות
    אשר עובד דרך קופת חולים כללית.
    בתודה מראש

השאר תגובה