רעלת היריון – קשורה למיגרנות?

לנשים עם מיגרנות יש – כנראה – נטיית יתר ללקות ברעלת היריון. כדאי להתייחס למידע הזה בכל הזהירו הראויה, אבל אם אתן סובלות ממיגרנות ועומדות להיכנס להיריון, כדאי לספר לרופא שלכן.

עם מתעלמים מהכותרת הטיפשית ("מיגרנה מגבירה את הסיכון לרעלת היריון"), אז תוצאות המחקר החדש שמגיע מפרו הן בסך-הכל מעניינות וחשובות.

מסתבר שהסיכוי של נשים שסובלות ממיגרנות ללקות ברעלת היריון (Preeclampsia) גדול יותר מנשים שאינן סובלות ממיגרנות. מכיוון שאני לא מבין הרבה בהיריונות או ברעלות, אני מתנצל מראש אם הדברים שאומר כאן לא יהיו מדוייקים.

נדמה לי שזה המחקר המקורי, לא בדיוק "מהזמן האחרון" כמו שנטען בידיעה, ואגב, הוא זהו לא המחקר הראשון שמוצא קשר כזה – המאמר הזה מ-2006 סקר את הראיות הקיימות. ציטוט מהמסקנות:

Available evidence suggests that migraines and preeclampsia may reflect an underlying predisposition toward ischemic injury.

במילים אחרות: המיגרנות עצמן לא מגבירות את הסיכון לרעלת היריון, אבל ייתכן שמי שיש לה נטייה לסבול ממיגרנות היא גם בסיכון גבוה יותר לרעלת היריון. רק כדי לסבר את האוזן, השכיחות של רעלת היריון היא 2-8% מכלל ההריונות ואילו 18-19% מהנשים סובלות ממיגרנות.

לידיעה אליה קישרתי בתחילת הפוסט אני מציע להתייחס בזהירות, כי איכשהו נראה שמי שיזם את הידיעה הזו היא חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס, ש"מתמחה בפיתוח שיטות לגילוי מוקדם של רעלת היריון" ושהמנכ"לית שלה מצוטטת בידיעה (זו, כאמור, דעתי בלבד). בכל אופן, אם אתן בהיריון וסובלות או סבלתן בעבר ממיגרנות, כדאי לדווח לרופא המטפל.

השאר תגובה