גידול במוח או סתם כאב ראש?

כאב ראש. ועוד אחד. ועוד – מיום ליום אתם יותר מודאגים ומותשים. האם יש לכם גידול? או שאולי אתם סתם פרנואידים שסובלים מכאב ראש שמקורו בחרדות?

כמו שאני טורח להזכיר כאן מדי פעם – אני לא רופא, ולכן כל מה שאומר כאן הוא בעירבון מוגבל. הסיבה היחידה שאני כותב על הנושא הזה, היא כדי שתלכו לרופא.

מדי פעם מגיעים לבלוג הזה אנשים שחיפשו בגוגל צירופים כמו "גידול מוח" או "גידול בראש" וכדומה. לכאורה, בלתי קשור לנושא העיקרי שלנו (=מיגרנות) אבל כנראה שיש בכל זאת כמה דברים משותפים (למשל: גם גידול מוח, כמו מיגרנה,  הוא משהו שקורה בראש).

בכל אופן, אני מנסה לחשוב מה עומד מאחורי חיפושים כאלה והמסקנה די מתבקשת: אנשים שחוששים שיש להם גידול. זה לא כל-כך דמיוני, כי עשויים להיות קווי דמיון. ראשית, כאב הראש – אצל רוב האנשים שסובלים ממיגרנות רגילות ("מיגרנה מצויה") כאבי הראש מופיעים לסירוגין בשני הצדדים. למעשה, כאב ראש שמופיע בצד אחד בלבד הוא סימן אזהרה לרופא, שישלח אתכם מן הסתם לבצע CT כדי לוודא שאין לכם גידול.

ככלל, כאבים בצד אחד בלבד (ותמיד אותו צד) עלולים להעיד על כאב ראש "משני", כלומר כאב ראש שמאחוריו מסתתרת בעיה רפואית אחרת. כן, זה עלול להיות גידול וזו אפשרות שחשוב לפסול, אבל אלו יכולים להיות גם סינוסיטיס, כאב שמוקרן מזיהום בשן או משרירי הלסת, או אחת מכמה בעיות נוירולוגיות אחרות שאינן מסכנות חיים.

כאבי ראש מקבציים (Clusters) לעיתים קרובות תוקפים בצד אחד בלבד. בשאר הסימפטומים הם עשויים להיות דומים או שונים למיגרנות רגילות, ולא אצל כולם הם מתרחשים בתכיפות גבוהה.

ישנם סוגים אקזוטיים של כאבי ראש, שיש להם סימפטומים מאד מפחידים שעשויים להזכיר מאד משהו שמעורב בו גידול. למשל: מיגרנה המיפלגית, שהסימפטום הכי בולט שלה הוא שיתוק (או חולשה) בחצי גוף, מה שלעיתים גורם לאבחנה שגויה של שבץ.

בקיצור: אם כואב לכם הראש הדבר הכי טוב לעשות, בתור התחלה, הוא ללכת לרופא. לא חייבים לחשוב מייד על הגרוע מכל, לא להיכנס להיסטריה, ובוודאי שלא לדחות את הביקור אצל הרופא בגלל שפיתחתם פרנויות.

תגובה אחת בנושא “גידול במוח או סתם כאב ראש?”

השאר תגובה