הזריקה בוטוקס, נשארה נכה

למרות הממצאים והאזהרות, יש עדיין מי שמנסים לדחוף את הבוטוקס בכל הכוח. על רקע האינטרסים הכלכליים, רווחת החולים נשכחת. בוטוקס הוא לא תרופת פלא, והוא גם עלול לגרום נזק.

אלו מכם שעוקבים בדבקות אחרי הפוסטים שמתפרסמים בבלוג הזה, כבר נחשפתם לכמה פוסטים שעסקו בזריקות בוטוקס והסיכון הכרוך בהן. לא הייתי נדרש לעניין הזה לולא הפרסומים הרבים שממשיכים להופיע, בהם כל מיני אינטרסנטים מסבירים שאין בזריקות בוטוקס שום סיכון.

כל שבוע אני נתקל במאמרים שממליצים על שימוש בבוטוקס – נגד קמטים, הזעת יתר או מיגרנות – בלי שום התייחסות לממצאים החדשים. להזכיר, זה קורה אחרי שה-FDA הזהיר רק לאחרונה מפני סכנות הבוטוקס וכשיש לפחות מחקר אחד שמטיל ספק בתועלת של בוטוקס למיגרנות.

היום נתקלתי בטקסט שכותרתו I don't recommend Botox, שפורסם באתר חדשות משפטיות בשם Layers and Settlements. הכותבת מביאה את סיפורה של ג'ייקי, אשה שסובלת ממיגרנות מזה 20 שנה והתפתתה לעצת הנוירולוג שלה והסכימה שיזריק לה בוטוקס. אחרי כך וכך טיפולים היא מצאה את עצמה עם נכות קשה, עם כאבים וללא אפשרות להזיז את הצוואר.

מהסיפור מתקבל הרושם שהטיפול שקיבלה היה אינטנסיבי מדי ולא כל-כך אחראי. כידוע, אני לא רופא, ולא יכול להגיד לכם מה לעשות ומה לא לעשות. טכנית, נראה שהשכיחות של מקרים כמו זה של אותה ג'ייקי היא נמוכה, ושתופעות הלוואי הקשות של זריקות בוטוקס הן לא מאד שכיחות. אבל אני באופן אישי לא מתקרב אליהן.

השאר תגובה