לחקור את המיגרנה שלכם

בפוסט הקודם סיפרתי כיצד נקלעתי לתקופה מסויימת של כאבי ראש מקבציים (Cluster), ואני רוצה לספר על דרך ההתמודדות שלי ועל מסקנותיי.

במאמר מוסגר, ולמרות שהתייחסתי לכך בעבר, אומר רק שאמנם ישנם היום חוקרים ורופאים שטוענים שמקבצים אינם מיגרנות, אבל הדברים שאמר על כך הנאורולוג המפורסם אוליבר זקס לפני 30 שנה עדיין תופסים:
א. ישנם רבים שסובלים גם ממיגרנות וגם ממקבצים.
ב. יש תרופות שונות להן גם מיגרנות וגם מקבצים מגיבים.
המסקנה העיקרית של זקס היא שלמרות שמדובר בתופעות נפרדות לכאורה, יש ביניהן קשר חד-משמעי.

אני, יכול להעיד מניסיוני האישי – יש לי גם מיגרנות וגם מקבצים, לעיתים בסמיכות; יש יחסי גומלין בין שתי התופעות והן מגיבות בצורה דומה לטריגרים, אמצעי מניעה, תרופות, טיפולים וכו' (קפאין, דיקור, עיסוי, שיאצו, כדורים ייעודיים, דפוסי שינה, אכילה ופעילות, מתח וכו').

את המקבץ האחרון קיבלתי באמצע תקופה אינטנסיבית מאד, שגם תרמה להתפתחות של המקבץ למרות שבוודאי לא הייתה הגורם היחיד. המתח היה טריגר, אבל לא בטוח שהיה הטריגר העיקרי. טריגרים נוספים אצלי הם חשיפה לקור, אלכוהול, עישון, אכילה ושינה לא מסודרות – ואת כל אלה ניסיתי לצמצם. זה לא עזר.

המשך בפוסט הבא.

2 תגובות בנושא “לחקור את המיגרנה שלכם”

  1. שלום קוראים לי חן ואני בת 15..
    אני זוכרת שבכיתה ה' זה קרא לי בפעם הראשונה וחזר בכיתה ט' לאיזה 6 פעמים בחודש בנתיים .
    אני בחודש השני ואני כבר יודעת מה המהלך שיהיה ,
    זה מתחיל לי בראיה מטושטשת ואח"כ מתקדם לכאב ראש בצד אחד ואח"כ לבחילה ,
    היה אפילו לילה שהקאתי ושמתי לב שבזמן האחרון הייתי צריכה הרבה ללכת לשרותים בגלל פיפי ובכללי עכשיו שוב זה מתחיל לי ויש לי ראיה מטושטשת וטיפה גודש באף..
    עדיין לא הלכתי להבדק אצל רופא כי הלכתי לא מזמן לרופא עיניים כי אמא שלי חשבה שאולי יש לי בעיה בראייה כי בכיתה ה' ככה חשבנו גם אז אבל עכשיו גם אני ואמא שלי חושבות שזאת מיגרנה ואני בטוחה שאני אלך להבדק..
    קראתי בויקפדיה וגם פה ובאמת בזמן האחרון אכלתי שוקולד הרבה וגם יש לי הרבה לחץ בתקופה הזאת ..

השאר תגובה