אם ויטמין B2 יכול למנוע מיגרנה?

נטילת מנה יומית של ריבופלבין (ויטמין B2) עשויה להקל על המיגרנות שלכם. אבל יש עוד כמה דברים שחשוב לדעת לפני שתתחילו לקחת.

מאמר שפורסם במרץ 2021 בז'ורנל הרפואי Nutritional Neuroscience, מחזק את מה שהיה ידוע כבר על השימוש בויטמין B2 למניעת מיגרנות: זה ככל הנראה עובד.

כותבי המאמר סקרו 9 מחקרים (מהם 8 מחקרים מבוקרים, אקראיים וכפולי-סמיות, כלומר באיכות טובה) וסיכמו ממצאים שהתקבלו מ-673 נבדקים סה"כ (מטה-אנליזה).

מסקנתם: יש בסיס טוב של ראיות לכך ששימוש יומי ב-400 מ"ג ויטמין B2 (ריבופלבין) לתקופה של 3 חודשים מצמצם את התדירות, העוצמה והמשך של התקפי מיגרנה.

מחקר נוסף ממרץ 2021 שפורסם ב-BMJ Peadiatrics Open, תומך גם הוא בשימוש בויטמין B2 למניעת מיגרנות אצל ילדים, אך החוקרים מדגישים שהתוצאות היו מעורבות, נדרשים מחקרים נוספים, וישנן תופעות לוואי (כגון הקאות, שלשול, השתנה מרובה).

הדברים שעליכם לדעת

נטילת ויטמינים ממשפחת B, ובכלל זה ויטמין B2, נחשבת בד"כ לבטוחה יחסית. מכיוון שמדובר בויטמינים שמסיסים במים, הגוף נוטה לפלוט מנות עודפות שלהם בשתן.

יש בכל זאת כמה בעיות:

  • כמו עם רוב הטיפולים, התרופות והתוספים – לא כולם יגיבו באותו אופן. האתר הרפואי WebMD שסקר את המחקרים הקיימים קובע שהתועלת ב-B2 למיגרנות היא "צנועה".
  • אין מידע על בטיחות השימוש אצל נשים בהיריון/מניקות וההמלצה עבורן היא להימנע משימוש בתוסף B2.
  • כמו כן, לא מומלץ לקחת ויטמין B2 כאשר משתמשים באנטיביוטיקה כי הוא עלול לפגוע ביעילותה.
  • יש מעט מידע על בטיחות השימוש בילדים במינונים הגבוהים הדרושים להקלה על מיגרנה.
  • ויטמין B2 נוטה לצבוע את השתן בצהוב זרחני. זה עלול להיראות מבהיל אך לא מעיד על בעיה.

בכל מקרה, לא מומלץ לקחת ויטמין B2 או כל תוסף מזון על דעת עצמכם ובלי להתייעץ קודם עם הרופא שלכם.

2 תגובות בנושא “אם ויטמין B2 יכול למנוע מיגרנה?”

  1. בדוק ומנוסה – תרופה הומיאופטית, שמכילה אספירין, קופאין ועוד ונקראת cephyl. מיוצרת ע"י חברת בוירון. לא נמצאת בכל בתי המרקחת – לקרובים – להשיג בבית המרקחת ברעננה

השאר תגובה