עוד מחקר על הקשר בין מיגרנה למזג-אוויר

המחקר התורן מגלה את מה שהרבה ישראלים יודעים כבר מזמן: שינויי מזג-אוויר, ובאופן ספציפי התחממות וחמסין, עשויים להיות טריגרים למיגרנה. עוד מידע כאן.

כידוע, מיגרנות זה דבר מאד אישי, ולכן קשה לדבר על דברים שגורמים למיגרנות – אפשר ונכון יותר לומר שאצל אנשים מסויימים חום (וקור, ושינויי טמפרטורה ומזג-אוויר בכלל) מהווה טריגר להתקפים. אני הייתי מוסיף, רק בשביל הרקורד, ששינויי מזג-אוויר לעיתים קרובות מגיעים עם שינויים ברומטריים, שינויים ברמת הלחות ובמטען החשמלי של כל מה שסביבנו, וכל אחד מהגורמים האלה בפני עצמו עלול לעורר מיגרנות. יש מיגרנות של ימים חמים ויש מיגרנות כתואצה מקור – איש איש כפי יכולתו ולפי צרכיו ובהתאם לשגעונות הספציפיים של המיגרנות שלו.

6 תגובות בנושא “עוד מחקר על הקשר בין מיגרנה למזג-אוויר”

  1. האם מזג האויר בשבוע האחרון גרם לאנשים למיגרנות?
    אני סובלת מכאבי ראש לא מעט, אבל שבוע שעבר לראשונה הרגשתי תסמינים של מיגרנה (כאב בצד אחד, בחילה, טשטוש). וזה כבר כמעט שבוע, ממש סיוט. אני מתפקדת בקושי וסובלת.
    הגיוני שמיגרנה תיקח כ"כ הרבה זמן?
    זה מתגבר אצלי בשעות הערב, זה נפוץ?
    ו- האם אני הולכת להתחיל לסבול ממיגרנות עכשיו או שייתכן שזה חד-פעמי?

  2. אבל האם המיגרנות בקיץ הן בגלל החום או בגלל הקור (מזגן)? לא ברור.

  3. לא דוקא יש מיגרנות כשחם. אם אני מסתובב בחוץ הרבה זמן כשיש יום חם אז אני אקבל מיגרנה.

  4. פז – קודם כל: לכי לרופא. כשמופיעים כאבי ראש שלא היו קודם, בתור התחלה כדאי לשלול גורמים אפשריים אחרים. זה לא חייב להיות סרטן (טפו טפו) – בהרבה מקרים זה סינוסיטיס, דלקת אוזניים, בעיה בלסת וכו', ואז האבחון והטיפול המוקדם מועילים וחוסכים סבל רב.

    בהנחה שיתברר שהכל בסדר (ואני מקווה שאכן כך יתברר) ושסבלת או שאת סובלת ממיגרנה, אז כן – יש מקרים של מיגרנה ממושכת מאד, ויש מקרים בהם היא נעלמת כלעומת שבאה ולא חוזרת במשך שנים. בכל אופן, אנחנו פה. בהצלחה.

השאר תגובה