מיגרנה ללא כאב ראש?!

כן, זה נשמע מוזר אבל יש דבר כזה – התקפי מיגרנה ללא כאבי ראש. מה זה משאיר, אתם שואלים? את כל תופעות הלוואי כמובן. אם נקלעתם למצב הזה אין מה להילחץ – עדיף לשמוח בחלקכם ולהתמודד באופן דומה להתקף רגיל.

אם הדרך הבדוקה לזהות כאב ראש כהתקף מיגרנה הן ממילא תופעות הלוואי שמגיעות יחד עם כאב הראש, אז למה לא לוותר על הכאב? וברצינות: אם אתם סובלים ממיגרנות יותר מיום-יומיים, אתם הרי תזהו שהמיגרנה מגיעה, או לפחות כשהגיעה. גם אם הסימפטום המרכזי, כאב ראש, לא נוכח.

הסימנים מוכרים: רגישות לאור ו/או לרעש, בחילה, אאורה, צניחת עפעף, נחיר אחד סתום, עלייה בטונוס של שרירי הלסת, רגישות מיוחדת בצד אחד של הפנים, הצוואר והכתף, וכן הלאה – כל אחד והסימנים שלו. כל הסימפטומים האלה יכולים להקדים את כאב הראש או להגיע אחריו, ואין סיבה שלא יופיעו גם בלעדיו.  

בספרו "מיגרנה" תיאר הנאורולוג אוליבר זקס את התופעה כבר בשנות השבעים. הוא התייחס, בין השאר, לתופעות כמו מיגרנה אבדומינלית שבה כאבי בטן מחליפים את כאבי הראש, ולאפיזודות מיגרנוטיות שמחקות סוגים שונים של מחלות כרוניות – מאולקוס, דרך אסטמה ועד קדחת השחת.

כמובן, כל העסק הזה נשמע מאד מוזר עד שזה קורה לך (ולמעשה, גם בדיעבד – מיגרנה בלי כאב ראש נשמעת דבר מוזר, גם אחרי שחווית אותה). מה לעשות שבשבועות האחרונים חוויתי כמה "התקפים" כאלה. אולי זו השפעה של הדיקור שאני עושה ואולי של משהו אחר. בכל אופן, זה אמיתי לגמרי: כל תופעות הלוואי רק בלי הכאב.

כמובן, תופעות הלוואי שמלוות את המיגרנה הן דבר לא נעים כשלעצמן. יותר מזה: עליכם להניח שבסופו של דבר תפתחו גם כאב ראש, ולנהוג לפי הפרוטוקול: לנוח ו/או לישון, להשתמש בכלים שאתם מכירים כבר כדי להתמודד עם ההתקף – ופשוט לשמוח בחלקכם ולהודות לאל שאתם לא מתפתלים מכאבים בזמן שאתם עושים את כל זה.

כמו כן, הביאו בחשבון את האפשרות שנקלעתם למצב הזה פשוט כתוצאה משינוי בדפוסי המיגרנה שלכם. כלומר, מדובר בשינוי – שזה בדרך-כלל טוב, במיוחד כשהוא לא כולל החמרה. בהיעדר ראיות לכך שבאמת מדובר במיגרנה נטולת כאב ראש, אלא פשוט בהתארכות שלב הסימנים המקדימים. במילים אחרות: המיגרנה תגיע; פשוט קיבלתם יותר זמן להיערך.

תגובה אחת בנושא “מיגרנה ללא כאב ראש?!”

השאר תגובה