חתול לטיפול בכאב ראש


כן, קראתם נכון. אוכל החינם שמתלקק על הספה שלכם יכול להביא לכם תועלת כשאתם סובלים ממיגרנה או כאב ראש אחר.

עדכון אחרון: 1.1.2020

כשגיליתי את העניין הזה, לפני שנים רבות, גר איתי (בין השאר) חתול שמנמן ופרוותי בשם ש'. הוא היה חתול נוח מאד שהרשה ללטף אותו בכל מקום, להניף אותו באוויר, להחזיק אותו כמו תינוק וגם להניח עליו את הראש אם התכרבל על המיטה והיה עצל מדי מכדי לזוז.

באחת הפעמים שהנחתי עליו את הראש זה היה בשלבים מוקדמים של כאב ראש שאיים להתפתח להתקף קלסטר (כאב ראש מקבצי) כפי שקורה לפעמים. להפתעתי גיליתי שמגע הפרווה ורטט הגרגור מעבירים לי את כאב הראש.

ניסיונות נוספים שערכתי בהמשך גילו לי ש:

  • זה עובד, לפחות עד גבול מסוים, על כאבי ראש מסוגים שונים – כולל התקפי מיגרנה וקלסטר.
  • לא כל חתול משתף פעולה, בוודאי לא בכל זמן נתון, אבל ישנם חתולים שקל להגיע איתם להסכמות בעניין.
  • שלא כל כאב ראש מגיב לגרגור, אבל תמיד שווה לנסות.

למה זה עשוי לעבוד

לגרגורי חתולים יש השפעות בריאותיות שונות – על חתולים ועל בני אדם – שלא נחקרו עד תומן. בכל אופן, ידוע שחתולים נוהגים לגרגר לא רק כשנעים להם אלא גם כשהם פצועים, חולים או מפחדים.

רבים מדווחים שהגרגור לא רק נעים להם, אלא גם עוזר לכאבים ומיחושים שונים, כולל כאבי מחזור וכאבי בטן, כאבי שרירים ופרקים ועוד. טווח התדרים האופייני של הגרגור (25-50Hz) נמצא במחקרים ככזה שמעודד צמיחה של רקמת עצם, משכך כאבים ומזרז החלמה של שרירים וגידים.

חוקרים שונים העריכו שהגרגור גורם לחתולים ולנו לייצר אנדורפינים שפועלים כמשככי כאבים טבעיים. ההתכרבלות עם החתול, כמו עם בני אדם, גורמת לגופנו לייצר סרוטונין ואוקסיטוצין ("הורמון האהבה") שגם לו יש השפעה משככת כאבים.

האם, מתי וכיצד להשתמש

הראש מתחיל לכאוב? לפני שפונים לעזרת החתול כדאי, קודם כל לנצל כלים אחרים שיש לכם: לשתות כוס קפה חזק (עוזר לקלסטר ולפעמים למיגרנה), להישאר קרובים לבלון החמצן אם אתם משתמשים (קלסטר); ואפילו לקחת את התרופה שאתם יודעים שעוזרת לכם (נכון במיוחד למיגרנה וכאב ראש מתחי). בקיצור: עשו מה שאתם עושים ממילא, או כל דבר אחר שיכול לעזור לכם למנוע, לעצור, להחליש את כאב הראש.

בשלב הבא, חפשו חתול שהפוך על גבו כרגליו למעלה; בידקו שהוא חי; לטפו אותו קצת – כדי שיתפתה לחשוב שבאתם בעצם לפנק אותו; בהדרגה, עיברו לשכב לצדו, כשהלחי, המצח והרקה צמודים לגב או לעורף שלו.

המשיכו ללטף וחככו את פניכם בפרווה (אתם עשויים לחוש עקצוצים בכל הפנים כתוצאה מהחיכוך הזה, וזה סימן טוב – בעיקר אם אין לחתול פרעושים). נסו להירגע במחיצת החתול. אם יש בסביבה חתולים נוספים הם עשויים להצטרף.

זהו. לפעמים עובד יותר טוב, לפעמים פחות.

בפוסט הבא נלמד כיצד להקל על מיגרנה בעזרת קיפוד (סתם סתם…).

השאר תגובה