מהו טיפול טוב

לא כל רופא יכול לרפא ולא כל מטפל יכול באמת לטפל. מה גם שלכל אחד מתאים טיפול שונה. מהם הדברים שצריכים לעמוד לנגד עיניכם אם אתם הולכים לקבל טיפול כלשהו.

"טיפול" היא כיום מילת המפתח של הרבה תעשיות משגשגות. החל מטיפול בקשישים, דרך טיפולי לייזר ועד טיפול פסיכולוגי (שלא לדבר על טיפולי שיניים) – נראה כאילו המשותף לרוב הטיפולים, חוץ מזה שהם נערכים על מיטות טיפולים, הוא שהם עולים הרבה כסף ונמשכים לנצח. או עד שתתייאשו.

סוג טיפולים גרוע במיוחד הם אלה שמציגים את עצמם כ"פתרון". לעיתים קרובות מי שמציע פתרון חד-פעמי ומוחלט הוא פשוט שרלטן, ובדרך-כלל עליו גם להיות שרלטן ממש טוב כי תוך כדי שיטפל בבעיה שלכם בחוסר הצלחה עליו לשכנע אתכם שזו אשמתכם שהטיפול נכשל. להמשיך לקרוא מהו טיפול טוב

גידול במוח או סתם כאב ראש?

כאב ראש. ועוד אחד. ועוד – מיום ליום אתם יותר מודאגים ומותשים. האם יש לכם גידול? או שאולי אתם סתם פרנואידים שסובלים מכאב ראש שמקורו בחרדות?

כמו שאני טורח להזכיר כאן מדי פעם – אני לא רופא, ולכן כל מה שאומר כאן הוא בעירבון מוגבל. הסיבה היחידה שאני כותב על הנושא הזה, היא כדי שתלכו לרופא.

מדי פעם מגיעים לבלוג הזה אנשים שחיפשו בגוגל צירופים כמו "גידול מוח" או "גידול בראש" וכדומה. לכאורה, בלתי קשור לנושא העיקרי שלנו (=מיגרנות) אבל כנראה שיש בכל זאת כמה דברים משותפים (למשל: גם גידול מוח, כמו מיגרנה,  הוא משהו שקורה בראש). להמשיך לקרוא גידול במוח או סתם כאב ראש?

דיכאון וגם כאב כרוני – מה עושים?

גם כאב, גם דיכאון – איך יוצאים מהפלונטר הזה? מה בכלל קדם למה? התשובה קצת יותר מורכבת ממה שאתם חושבים, אבל יש בשורות טובות.

אני רוצה להפנות אתכם למאמר נהדר ב-Nurse.com, מתאר את הקו המקשר בין כאב לדיכאון, כפי שהוא מצטייר מהמחקר העדכני. הכותבת מראיינת את ד"ר לינדה סטון, חברה באקדמיה האמריקנית לניהול כאב (America Academy of Pain Management) ומומחית לטיפול בדיכאון, כאב וחרדה – שילוב שהופך מובן יותר לאורך המאמר. להמשיך לקרוא דיכאון וגם כאב כרוני – מה עושים?

MK0974: תרופה מהפכנית למיגרנה?

קבוצת חוקרים בריטית טוענת להישג משמעותי בתחום הטיפול במיגרנה. החוקרים יציגו בהמשך החודש באירוע של האגודה האמריקנית לכאבי ראש (American Headache Society) תרופה המכונה MK0974, שמבוססת על מנגנון הפעולה של CGRP antagonist.

CGRP הוא פפטיד שמופרש במהלך התקף מיגרנה, כתגובה לפעילות של קולטני סרוטונין ספציפיים במוח. תרופות ממשפחת הטריפנים (כמו רילרט, אימיטרקס, נרמיג וכו'), פועלות על המנגנון הזה מכיוון אחד – הן נקשרות לאותם קולטנים וגורמות לצמצום הפרשת ה-CGRP.

התרופה החדשה פועלת מכיוון אחר – היא מונעת את קליטת ה-CGRP בתאי עצב.

לטענת החוקרים, התרופה החדשה השיגה תוצאות טובות בהרבה מקודמותיה במניעת מיגרנות והפסקת התקפים, ומתאפיינת בפחות תופעות לוואי. אין מה לצפות לה בקרוב – יכול לעבור עשור שלם עד שתהפוך מסחרית – אבל טוב לדעת שיש למה לצפות.