הערב יקירי – יש לי כאב ראש

עוד לא נפטרנו מהקלישאה של נשים שמתלוננות על כאב ראש כדי להתחמק מסקס, ומסתבר שקורה גם להפך – כאבי ראש משמשים תירוץ לקיום יחסים.

ספר חדש בשם "Why Women Have Sex" מונה לא פחות מ-237 סיבות שגורמות לנשים לקיים יחסי מין ותשוקה מינית, כך מסתבר, אינה אחת מהן. בין הסיבות שמוזכרות בספר: כדי להפסיק מיגרנות או כאבי ראש שמקורם מתח (Stress Headaches).

הכותבים, סינדי מטסון ודיוויד באס, זוג פסיכולוגים מאוניברסיטת טקסס, ראיינו 1006 נשים לצורך כתיבת הספר. סיבות פופולריות נוספות שעלו במחקר: "כדי לשפר את הכישורים המיניים שלי", "כדי להחליק את העור שלי", "כי הוא שילם על הארוחה" ו"כי ריחמתי עליו".

הסיבה הכי נפוצה, אגב, הייתה כדי לרצות את בן הזוג – לא פחות מ-84 אחוז מהנשים הודו שקיימו יחסים עם בני זוגן כדי לזכות בקצת שקט או כדי לעודד אותו לבצע את עבודות הבית (בקיצור: במקום טיפול זוגי).

אם לחזור לחלק שמעניין אותנו (כלומר, שמעניין אותנו וגם רלוונטי לבלוג הזה): כבר הסברנו כאן את הקשר בין סקס למיגרנות, שהוא בדרך-כלל קשר שלילי. כלומר, עבור חלק מהאנשים יחסי מין הם אמצעי יעיל להפסקת מיגרנות, כאבי ראש מקבציים וכאבים אחרים. אנשים מסויימים מציינים ספציפית את רגע האורגזמה כרגע שבו כאב הראש נעלם לחלוטין ומייד.

למרבה הצער זה לא המצב אצל כולם. אצל חלק מהאנשים הסקס לא משפיע על המיגרנה ואצל אחרים הוא אפילו משפיע לרעה. ומה אתכם? אין ברירה אלא לבדוק, אני חושב.

עוד על הספר ועל המחקר של מטסון ובאס אפשר לקרוא בכתבה הזו בגרדיאן.