10 טיפים לפסח בריא יותר

חגים אמנם אמורים להיות מהנים, אבל רוב האנשים – לא רק יהודים או ישראלים, אגב אלא אנשים בכל העולם – חוששים מהחגים ונוטים להרגיש לא כל-כך טוב לקראתם, במהלכם או מייד לאחריהם. כמה טיפים מיוחדים לפסח בריא יותר ולתחושה טובה יותר.

שלא תחשבו שאני חכם גדול. אני בדיוק הבנאדם שמרגיש רע לפני, במהלך וגם אחרי החג – בדיוק מאותן הסיבות שגרמו לכם להקליק כדי לקרוא את הפוסט הזה. בשפה יפה אפשר לומר שמדובר על שינויים חדים מדי בהרגלי השינה, האכילה, השתייה והמפגש עם בני משפחה מעצבנים. זו תמצית החג, כל חג אני חושב, ופסח עולה על כולם.

בכל אופן, יש כאן כמה עצות מוצלחות שחלקן אף נוסו בהצלחה בעבר. אז בבקשה: 10 טיפים לפסח בריא יותר.

1. תירגעו. אין דבר פחות בריא מסטרס (טוב, אולי פסולת גרעינית). מתח נפשי גדול הוא לא רק טריגר למיגרנות וכאבי ראש אחרים אלא גורם מרכזי ביצירה ו/או בהחמרה של הרבה מחלות אחרות. הוא גם מחריף את התופעה שקיבלה בשנים האחרונות את השם "דיכאון חגים", ואיננה אפילו המצאה ישראלית. תיאוריות עדכניות בחקר הדיכאון, קושרות אותו בקשר הדוק לנזקי הסטרס. לכן: לפני שאתה מתרגזים או נלחצים תזכירו לעצמכם שיש לזה מחיר. ותרו, לא שווה.

2. שימו לב לטמפרטורות. עוד לפני ההתחממות הגלובלית, פסח היה תמיד מועד לפורענות במה שקשור למזג אוויר. כשהייתי בן שש או שבע היה בפסח אחד חמסין נדיר שבו הטמפרטורות צמחו עד ל-40 מעלות צלזיוס. לפי התנועה לבלוג המיגרנה בשבועות האחרונים, נראה שהשינויים החדים השנה מפילים הרבה חללים. ותביאו בחשבון שהלילה הטמפרטורות יצנחו, ואם לא תתלבשו נכון חזקה עליכם שגם תצטננו. להמשיך לקרוא 10 טיפים לפסח בריא יותר