כאבי ראש ומיגרנות בקיץ

מה גורם לכאבי הראש בקיץ – החום? הלחות? ההזעה המוגברת? המזגנים? כל אחד מאתנו שונה וכל מקרה לגופו, אבל יש כמה דברים שכדאי לדעת ושאפשר לעשות.

כבר כתבתי כאן על כאבי ראש בימי שרב. אבל גם בימים הלחים של הקיץ הישראלי רבים סובלים מכאבי ראש. אבל למה בעצם? ומה ניתן לעשות עם זה?

טריגרים לכאב ראש בקיץ

אצל חלק מאתנו זה פשוט בגלל החום, והשהייה בחללים קרירים היא אסטרטגיה טובה – אבל גם מיזוג יתר ואפילו רוח של מאוורר חזק עלולים להיות טריגרים למיגרנות וכאבי ראש אחרים.

לעיתים האויב העיקרי הוא לא החום אלא הלחות. ההזעה, שמטרתה לסייע לגוף שלנו לקרר את עצמו, יכולה לגרום לאיבוד נוזלים ולהתייבשות – וההתייבשות היא טריגר חזק למגוון כאבי ראש. גם שינוי מאזן האלקטרוליטים כתוצאה מהזעה מרובה עלול לגרום לכאבי ראש, לכן חשוב לא רק לשתות אלא גם לאכול.

השילוב בין הזעה לבין מיזוג או רוח חזקה, גורם לפעמים לקירור יתר של הפנים. לחלק מהאנשים זה עוזר להיפטר מהמיגרנה. אצל אחרים זהו טריגר למיגרנות או כאב ראש מקבצי. גם עצם המעבר בין חללים ממוזגים לבין החוץ הלוהט הוא טריגר.

למנוע את כאבי הראש

בתור התחלה, כדאי לשים לב מתי אתם מקבלים את ההתקף – אחרי שהייתם בשמש? אחרי שנכנסתם לחדר ממוזג? בשיא ההזעה? כשהערב יורד ומתחיל להתקרר?

חבישת כובע ושתייה מספקת (לא סתם "מרובה" כי גם לא כדאי להגזים) בשילוב עם ארוחות קלות, הם אמצעים פשוטים לצמצום כאבי הראש הקיציים.

טיפ קטן נוסף: החזיקו מגבת קטנה בתיק, ונגבו את הפנים כשאתם מזיעים.

ועוד כמה טיפים לכאורה בנאליים אבל חשובים: העדיפו צל על שמש, אל תקררו יותר מדי, אל תשבו ליד מזגן או קרוב מדי למאוורר.

3 תגובות בנושא “כאבי ראש ומיגרנות בקיץ”

  1. שלום,
    הקיץ שטרם החל, כבר השתלט על חיי שמגיל אפס עד יום זה, כבר כמעט 58 שנים יש לי מיגרנה עם אאורה.
    הטריגר שלי הוא שוקולד שחוץ מלצייר אינני נוגעת בו.
    אתמול 28.5.13 עוד לפני שהוצאתי רגל מהמיטה בבוקר כבר חטפתי אאורה:
    בטיפולי סבתא אני מטפלת בעצמי, שמה פרוסות תפוחי אדמה (לא מבושל) וקושרת עם תחבושת אלסטית למשך חצי שעה עד שאאורה נעלמת. אין ביכולתי מייד לחזור 'למוטב' צריכה להתאושש. אתמול היה לי "הכבוד" לחוות זאת כל שעתיים שלוש.
    המחשבה שלא אתפוס בזמן את אאורה (כמו שכבר היו פעמים) מכבידה ביתר שאת על חיי. לכן אני נושאת תיק עזרה ראשונה שמכילה, זריקות Ing Abitren 75Mg Amp+ Relert 40mg+ תפוח אדמה שלם וסכין מפלסטיק וכן תחבושת לקשירה.
    אם מישהו חושב/ת שיש לי חיים, טעות גדולה בידו/ה.
    דורית שחר

השאר תגובה