איך לשרוד את גל הקור

מה תוכלו לעשות כדי לעבור את הימים הקרובים – ואת גלי הקור הבאים של החורף – במצב בריאותי טוב יותר.

בימים כתיקונם הבלוג הזה פונה בעיקר לאנשים שסובלים ממיגרנות. בכל אופן, במה שקשור להתמודדות עם גל הקור הנוכחי – ואלו שיבואו – כולנו פחות או יותר באותה סירה.

שימו לב שכבר פרסמתי כאן פוסט בשם 10 טיפים לחורף בלי מיגרנות. הוא לא מאד ארוך ולדעתי שווה קריאה לכולם. כאן, בחרתי להציע תקציר של הנקודות העיקריות, עם כמה טיפים כללים. אז ככה:

  • השתמשו בכל האמצעים כדי לשמור על חום הגוף. הרבה אנשים מגנים על רוב הגוף מהקור אבל שוכחים את הידיים או הרגליים או הפנים. אל תוותרו על כובע, כפפות, צעיף, מעיל, גטקעס וכו'. זה יחסוך לכם הרבה צרות.
  • תתלבשו בשכבות. זה עובד הכי טוב.
  • שימו לב איך וכמה אתם מחממים. רוב אמצעי החימום ובעיקר מזגנים ומפזרי חום, מייבשים את האוויר ומציקים לריריות, לעיניים ולעור. שימו לב שאתם לא מחממים יותר מדי (אם אתם קמים עם כאב ראש בבוקר, זה יכול להיות בגלל זה). היעזרו במכשיר אדים, תרסיס מי מלח לאף, תחליף דמעות וקרם לחות. דאגו לאוורר את הבית. צאו להתאוורר מדי פעם.
  • שתו הרבה שתייה חמימה. לא קרה, לא פושרת, לא לוהטת. התחילו בשתי כוסות מים חמימים על הבוקר והמשיכו בהרבה תה צמחים ו/או תה ירוק (לא על בטן ריקה), וקצת תה שחור (רגיל), קפה, שוקו וכו'. ומים, סתם מים. המון אנשים מתייבשים בחורף.
  • תקשיבו לסינים. צמצמו את הצריכה של מוצרי חלב, פחמימות קלות, אוכל שומני, אוכל מתובל ומטוגן וכו'. במקום זה תאכלו ירקות שורש – תבשילים ומרקים מתפוחי-אדמה, בטטה, דלעת, גזר, שורש סלרי. אם בשרים אז שיהיו רזים וקלים – עוף, דג וכאלה.תפעילו את הגוף. תעשו התעמלות, תצאו לטיול, עשו מקלחת חמה, עשו וקבלו מסאז'ים. כל מה שמזרים את הדם (והסינים יוסיפו: את הצ'י).
  • אל תקחו תרופות שאתם לא צריכים. לא אנטיביוטיקה, לא משככי כאבים, לא טיפות אף ולא שום תרופה אחרת שאתם לא ממש זקוקים לה. לא בטוחים? לכו לרופא. רוב התרופות למחלות חורף מספקות הקלה סימפטומטית אבל לא מחזקות את הגוף.

השאר תגובה