מהו טיפול טוב

לא כל רופא יכול לרפא ולא כל מטפל יכול באמת לטפל. מה גם שלכל אחד מתאים טיפול שונה. מהם הדברים שצריכים לעמוד לנגד עיניכם אם אתם הולכים לקבל טיפול כלשהו.

"טיפול" היא כיום מילת המפתח של הרבה תעשיות משגשגות. החל מטיפול בקשישים, דרך טיפולי לייזר ועד טיפול פסיכולוגי (שלא לדבר על טיפולי שיניים) – נראה כאילו המשותף לרוב הטיפולים, חוץ מזה שהם נערכים על מיטות טיפולים, הוא שהם עולים הרבה כסף ונמשכים לנצח. או עד שתתייאשו.

סוג טיפולים גרוע במיוחד הם אלה שמציגים את עצמם כ"פתרון". לעיתים קרובות מי שמציע פתרון חד-פעמי ומוחלט הוא פשוט שרלטן, ובדרך-כלל עליו גם להיות שרלטן ממש טוב כי תוך כדי שיטפל בבעיה שלכם בחוסר הצלחה עליו לשכנע אתכם שזו אשמתכם שהטיפול נכשל.

לפעמים, עדיף כבר טיפול כושל על טיפול מסוכן. לדוגמא, טיפול פנים בתכשיר שמבטיח העלמת קמטים מוחלטת, לא ישיג תוצאות טובות כמו הזרקת בוטוקס. מצד שני, הוא ללא ספק פחות מסוכן מאשר בוטוקס (למרות שהנ"ל נחשב לאחד הטיפולים הקוסמטיים הכי בטוחים – הרבה יותר מאשר הרמת חזה או ניתוח אף, למשל).

מתי בכל זאת טיפול הוא טוב? בלי להכליל יותר מדי, אפשר להצביע ולהסכים על כמה נקודות חשובות:

  • טיפול טוב הוא טיפול שנעשה מתוך אמון בין המטפל למטופל, ומתוך הבנה והסכמה בין השניים על מטרות הטיפול.
  • טיפול טוב הוא טיפול שלא מסכן ולא מרושש אתכם וגם לא גורם לכם סבל שאפשר היה לחסוך אותו.
  • טיפול טוב הוא טיפול שאינו מתחיל ומסתיים בקליניקה, אלא נתמך בהתנהגות שתסייע להצלחה שלו – שינוי בסגנון החיים או שיפור התזונה הן דוגמאות טובות.
  • טיפול טוב הוא כזה שכולל גם מרכיב של טיפול מונע – כי תמיד עדיף לא לסבול מהבעיה מאשר לפתור אותה (כשם שהחכם הוא מי שלא נכנס לבעיות שהנבון יודע לפתור).
  • טיפול טוב הוא הטיפול שטוב עבורכם. טיפול שבאמת יעזור לכם.

כל הדברים האלה נכונים לא רק לטיפול במיגרנות, אבל בהצלחה בטיפול במיגרנות באה במיוחד לידי ביטוי המורכבות שמאפיינת את יחסי הגומלין בין המצב הפיזי והנפשי. מיגרנות, כמו הרבה בעיות כרוניות אחרות, ניתנות לטיפול טוב יותר כאשר המטפל רואה את כל האספקטים של חיי המטופל ולא מסתכל עליהם דרך חלון צר של סימפטומים ופתרונם.

3 תגובות בנושא “מהו טיפול טוב”

  1. רציתי להציע טיפול שהוא לא "הפתרון" ל100% מהמקרים אבל כדאי לנסות.
    כוונתי לטיפול בביופידבק שמטרתו הורדת מתח ושליטה על תגובות הגוף למצבי מתח וזה ללא שימוש בתרופות או תכשירים למיניהם. רצוי לשלב עם תזונה מתאימה.
    שווה בדיקה.

  2. אכן, ביופידבק עוזר להרבה אנשים. מצד שני, יש טיפולים קצרים יותר ופחות כובלים, ולכן אני חושב שכדאי לנסות ביופידבק אחרי "עזרה ראשונה" – ללכת לנוירולוג רציני שמתמחה במיגרנות, לאבחן כמו שצריך ולנסות טיפול שמרני כדי להשיג הקלה.

השאר תגובה