מזגנים + פלואורסנט = כאב ראש

אם יום בהיר אחד היו נעלמים מהעולם כל המזגנים ונורות הפלוארוסנט, אני מבטיח לכם שהיו הרבה פחות כאבי ראש בעולם.

שני הנ"ל הם טריגרים ידועים לכאבי ראש בכלל ולמיגרנות במיוחד. מזגנים גורמים למיגרנות גם בגלל שלעיתים קרובות חום ו/או קור הם טריגרים וגם בגלל שהם שהם מייבשים את העיניים ואת ריריות האף ומגרים אותם. יש אנשים שברגע שהם יושבים ליד מזגן מתחילה להם מיגרנה; ייתכן שאצלכם התגובה פחות מובהקת, אבל כדאי לשים לב.

נורות הפלואורסנט מהדור הישן ועוד יותר מהן הסוג שמכונה "נורות חסכוניות", גורמים להתקפי מיגרנה (ככל הנראה) בעחקר בגלל הריצוד המהיר שלהן ואולי גם בגלל תגובה של המוח לסוג הספציפי הזה של האור (בעצם, לתדר של גל האור. מכיוון שהגורם הראשוני של המיגרנה עדיין לא ידוע, יש ויכוח בעניין הזה).

מה פלא, אם כן, שבמשרדים בהם יש גם פלואורוסנטים, גם מזגן, גם שטיחים מקיר לקיר שצוברים אבק וגם אנשים מעצבנים, אנשים חוטפים מיגרנות?

4 תגובות בנושא “מזגנים + פלואורסנט = כאב ראש”

  1. לשימוש בנורות הפלואורסנט יש סיבה סביבתית וכלכלית כבדת-משקל, אבל גם יש להן תחליף: נורות LED, שהן חסכוניות אפילו יותר, וגם אורך החיים שלהן גדול יותר. לנורות האלה יש אור קבוע ללא הבהוב. למרבה הצער הן לא נפוצות בארץ.

  2. הנורות החסכוניות האלה זה מכה 😐
    הייתה אחת לחבר שלי בחדר ופשוט לא יכולתי להיות בחדר כשזה היה דלוק, זה מזעזע

  3. יצאתי מבולבל מכל המאמרעם והכתבות נגד תאורה זו
    פשוט לא מבין האם אני יכול להשתמש או לא
    מבקשים מאתנו לחסוך בחשמל
    אם זה באמת בדוק שיכתבו כמו על חפיסות סגריות שזה מסוכן אני לא חייב לחפש בכל האתרים איפו משרד הבריאות למה לא מחרים את הנורות אלו
    אבקש תגובה לאימל שלי תודה יוסי

השאר תגובה