עוד על הקשר בין מיגרנה לסקס

האם פעילות מינית מגבירה מיגרנות או מונעת אותן? תלוי את מי תשאלו. לרוב האנשים הפעילות המינית עוזרת, ולחלק מהאנשים אורגזמה היא התרופה היעילה ביותר לקטיעת התקף – אבל יש אנשים שאצלם זה להפך. ואם לא די בזה: מסתבר שאנשים שסובלים ממיגרנות הם בעלי תשוקה מינית גדולה יותר.

כאב הראש הוא אולי התירוץ הכי עתיק בספר להימנעות מסקס, אבל לא ממש בצדק. בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב-ynet סיפר הסקסולוג ורופא הנשים ד"ר ירון בוקר את מה שחלקכם אולי כבר יודעים: אורגזמה יכולה להפסיק מיגרנה. בוקר עסק בצדדים נוספים של הקשר בין מיגרנה לסקס, כמו התופעה של אנשים שדווקא במהלך מגע מיני מפתחים מיגרנה, או גברים מיגרנוטיים שסובלים מכאבים חדים בראש במהלך קיום יחסי מין.

אבל זהו באמת רק קצה הקרחון של הקשר בין מיניות האדם לבין כאבי הראש שלו, וגילויים חדשים מוסיפים להתפרסם כל הזמן. כבר במאה ה-17 תיאר אבי הנאורולוגיה תומס וויליס את המטופלת שלו, ליידי קתרין, כבעלת תיאבון מיני בלתי רגיל. במחקר מהזמן האחרון, נתגלה שהתשוקה המינית של אנשים שסובלים ממיגרנות גבוהה משמעותית מזו של אנשים אחרים.

בכתבה שפרסם על הנושא המגזין WebMD (כאן Migraine Sufferers: Are They Sexier) הוא ראיין את ד"ר ג'יימס ר. קואוץ', נאורלוג מאוניברסיטת אוקלהומה שמתמחה בנושא. קואוץ' מספר על מטופלת מיגרנוטית שבאה וסיפרה לו שמאז שהתגרשה היא אינה פעילה מינית ולכן סובלת מיותר מיגרנות. "אני לא צריכה כדורים" היא אמרה לו "רק מספר טלפון".

אצל כ-20 אחוזים מהאנשים שסובלים ממיגרנות, אומר קואוץ', מיגרנה עשויה לפרוץ מייד אחרי הסקס. אצל כל השאר, פעילות מינית ובמיוחד אורגזמה, הן טיפול יעיל מאד למיגרנות – בזמן-אמת או כאמצעי מניעה (לא נגד הריון, כן?). גם האאורה המיגרנוטית (הפרעות חושיות ושינויי מצב-רוח קיצוניים שמבשרים אצל חלק מהאנשים על מיגרנה מתקרבת) מלווה לעיתים בתשוקה מינית עזה.

ההסברים שהמדע מציע כיום לעניין הם די דלים. מדברים על קשר עם המערכת הסרוטינרגית (הסרוטונין הוא ניורוטרנסמיטור שקשור קשר הדוק להפרעות מצב-רוח כמו דיכאון וחרדות), אבל האמת היא שאף אחד לא ממש יודע להסביר איך זה עובד. בכל אופן: שווה לכם לנסות.

9 תגובות בנושא “עוד על הקשר בין מיגרנה לסקס”

  1. שמתי לב לקשר מוזר בין סקס למיגרנות – הן פורצות לפעמים ביום למחרת ונמשכות יום שלם, לפעמיםבעצמה נמוכה. אני מניח שזה קשור לשינויים הורמונליים.

    אבל רציתי לכתוב כאן על זה בגלל שיש נשים שיכולות להקל באופן משמעותי על המיגרנות על ידי הפסקת של נטילת גלולות למניעת הריון. הגלולות האלה, אחרי הכל, "מסדירות" את המערכת ההורמונלית ואולי הן מעודדות כאבי ראש אצל נשים מסוימות.

    חברה טובה שסבלה ממגרנות איומות בתחיפות גדולה החליטה להפסיק עם הגלולות בעקבות עדות של אשתי שסבלה ממשהו דומה. המגרנות שלה לא נעלמו, אבל הופחתו בלמעלה מחמישים אחוז. זה חמישים אחוז פחות שעות של רביצה במקלחת עם שקית קרח על הראש…

    יכול להיות שנשים, במיוחד אלה שעל גלולות כבר המון שנים, צריכות לפעמים הפסקה מהסדר ההורמונלי הכפוי הזה?

  2. אסף, אני חייבת לציין שאני סבלתי ממגרנות נוראיות ואני לוקחת פמינט(גלולות) כבר שנתיים ולי אישית זה לא עושה יותר מגרנות, אני מכירה המון נשים שלוקחות גלולות והמגרנות לא מתחזקות ואין להן צורך להפסיק לקחת גלולות, אני לא רופאה אבל יש מצב גדול שהגלולה הספציפית לא מתאימה לאותה אישה, יכול להיות שדווקא גלולות עם מינון נמוך לא ישפיעו.

  3. מסכימה עם יעל, יכול להיות שהבחורה לוקחת גלולה שלא מתאימה לך. חוץ מזה יש לי חברה עם המצב ההפוך, התחילה לקחת גלולות וזה דווקא עזר לה במיגרנות. עניין ההורמונים פועל לשני הכיוונים, כמו שהם יכולים להשפיע לרעה, הם גם יכולים להשפיע לטובה..

  4. היי יעל
    אני משתמשת מגיל 17 בגלולות החל ממליאן וכיום ביסמיו אשר נחשבות כחלשות במינונן.
    בשנה שעברה גיליתי שכאשר אני לא נוטלת את הגלולות המיגרנות כמעט ונעלמו. מידי פעם הופיע כאב ראש אשר נפתר בקלות.
    הבעיה היחידה באי לקיחת הגלולות במקרה שלי הוא הופעת פצעים באופן משמעותי יחסית(לעולם לא היו לי פצעים בצורה מוגברת).

    דבר זה אייש אותי מאד במיוחד שאני עובדת בתחום הקוסמטי . וחזרתי ליטול שוב את הגלולות. ואיתן המיגרנות חזרו באופן קשה אף יותר!!!

    האם שמעת על תופעה כזו מלפני? האם למישהו יש עצה ?
    אשמח לקבל עזרה
    טלי

  5. גלולות גורמות למיגרנות באופן המובהק ביותר ודחוף להפסיק ליטול אותן
    מכיון שזה עלול לגרום למוות. קיימים מחקרים ברורים בנושא. רופא הנשים שלי אסר עליי לחלוטין להתקרב להורמונים ולגלולות למניעת היריון.
    בנות, להתייעץ עם הרופא ולא לקחת מיידית.

  6. לפני כמה שנים הפחיד אותי למוות רופא נשים באומרו שהמיגרנות, כאשר הן קשורות למחזור, עלול לגרום לשווץ מוחי ועליי להפסיק עם הגלולות במיידי.
    מאז אינני נוטלת גלולות וממשיכה לסבול ממגרנה אחת או שתיים בכל חודש, לפני המחזור החודשי ובמהלכו…
    אין לי מושג אם מה שאמר נכון או לא אבל אותי זה הפחיד מספיק כדי שאפסיק.
    בייחוד למי שמעשנת זה מאוד מסוכן ולא מומלץ…

    אז אם את סובלת ממגרנות ונוטלת גלולות ומעשנת אל תחשבי פעמיים תפסיקי מיד!

  7. בהחלט חשוב מאוד לא לקחת גלולות ולעשן במיוחד אם את מעל גיל 35 אפילו בלי קשר למיגרנות. כל שכן בהחלט מי שמעשנת,משתמשת בגלולות וסובלת ממיגרנות יכולה לחטוף שבץ מוחי. התייעצתי עם רופא הנשים שלי בענין. חשוב מאוד להיזהר!! מנסיוני אני גם מעשנת וגם סובלת ממיגרנות לכן איני נוטלת גלולות!!!

  8. שלום בנות (:
    בחודשים האחרונים התחלתי ליטול פמינט..
    הייתה לי דלקת ונתנו לי אנטיביוטיקה שפיתחתי אלרגיה אליה ולכן נתנו לי סטרואידים ועוד כדורים למיניהם..בזמן שהייתי על הגלולות ולפי מה שהתברר לי זה אסור. אחר מכן הכל עבר והמשכתי ליטול את הגלולות בלבד.
    בחודש האחרון הייתי שותה רק ת'גלולות והמיגרנות שלי החריפה מאוד עד למצב שאיני יכולה לתפקד ניגשתי לרופא שלי והוא אמר הכל נמצא תקין אני נותן לך הפניה לניורולוג וכששאלתי אותו אם זה יכול להיות בגלל הגלולות הוא שלל ת'אפשרות וככה כשבועיים סבלתי מכאבי ראש חריפים ומצבי רוח קיצוניים וממש לפני כמה ימים אמרתי לעצמי חלאס ושמתי ת'גלולות בצד ביום למחרת כבר הרגשתי הרבה יותר טוב כמה ימים לאחר מכן ניגשתי לרופא נשים שלי והוא אמר ברור שזה בגלל הגלולות,טוב מאוד שהפסקת והפנה אותי גם לניורולוג לבדוק אם המיגרונות שלי אני יכולה ליטול גלולות עם מינון נמוך יותר בשם מינס וכמו כן הפסקתי לעשן סיגריות מלפני שבוע בערך מפני שלא מספיק שהמיגרנות שלי החריפות גם כל שאכטה של סיגריה הגבירה עוד יותר את הכאב..

    לכן בנות יקרות אל תיקחו סיכונים ואם חל כל שינויי קטן בכן תפסיקו עם הגלולות כי יש להן השפעה רבה על גופכן ועל חיי היום יום..אני סבלתי מספיק.

השאר תגובה