10 טיפים קטלניים לחורף בלי מיגרנות

יש אנשים שהחורף מביא להם הקלה. אם אתם מהסוג השני – של אלה שבחורף יש להם יותר מיגרנות – אז רשימת הטיפים שלפניכם תעזור לכם מאד. מבטיח.

את האנשים שסובלים ממיגרנות אפשר לחלק באופן גס לשניים: אלו שסובלים יותר בקיץ ואלו שסובלים יותר בחורף. באופן כללי יותר, אפשר לומר שרוב המיגרנוטיים סובלים יותר בעונות המעבר, ומכיוון שהאקלים באזורינו הוא עונת מעבר אחת גדולה אז הם סובלים כל השנה. בכל אופן, הסתיו והחורף בישראל הפכפכים יותר מהקיץ – יום אחד יש גשם, באחר שמש ובשלישי סערה.

אם אתם מהסוג שסובל במיוחד בחורף, הטיפים הבאים יעזרו לכם מאד. מבטיח. נסו את העצות הללו, עם התאמות למקרה האישי שלכם לפי הצורך, ותעברו את החורף הזה עם פחות מיגרנות.

אגב, הטיפים האלה הכי טובים למי שכנראה הכי סובלים בחורף: אנשים עם כאב ראש מקבצי (תוקפים בצד אחד כמו מיגרנה אבל זה תמיד אותו הצד. הטריגר הכי אופייני הוא אלכוהול אבל גם חום או קור קיצוניים עלולים לעורר התקפים מהסוג הזה).

זמן טוב להזכיר: אני לא רופא והטיפים הם מנסיוני האישי ומנסיונם של אנשים אחרים שסובלים מכאבי ראש.

1
קנו כובע. בין שזהו הקור שמהווה טריגר ובין שגורמי ההתקף שלכם קשורים לשינויי טמפרטורה חדים, שימוש בכובע צמר טוב ישנה לכם את החיים. השתמשו בו כשאתם בחוץ, ואם צריך – אז גם בבית, ואפילו במהלך השינה. זה עלול להרוס לכם את התסרוקת, אבל עדיף שיער פרוע ופחות מיגרנות מאשר להפך.

2
אל תחממו יותר מדי.
אפילו אנשים כמוני, שרגישים בעיקר לקור, עלולים לקבל מיגרנה משהיית יתר בחדר מחומם מדי. היעזרו בכלי הנפלא המכונה טרמוסטט, כדי להבטיח שהטמפרטורה תהיה מאוזנת. לא חמה ולא קרה מדי.

3
התחילו את היום בשתיית מים.
בחורף יש נטייה לשתות פחות, ואצל חלק מהאנשים זה מחמיר את המיגרנות. כדאי להתחיל את היום בשתיית מים חמימים – לא קפה ולא תה – על בטן ריקה. תגלו ש-2 או 3 כוסות מים על הבוקר פותחות לכם את האף המעט סתום, עוזרות לכם להתרוקן, ומצמצמות את כאבי הראש.

4
נסו שתייה חמה.
תה, תה ירוק (לא על בטן ריקה), תה צמחים, קצת קפה, הרבה מרקים – כל מה שרטוב וחם יעזור לשמור על הסינוסים שלכם פתוחים ומתפקדים, יעזור לפתוח את האזניים הפקוקות שלכם, יחמם את מערכות הנשימה והעיכול, וישפר את הסיכויים שלכם שלא לתפוס איזו שפעת.

5
זיכרו: הנזלת היא האוייב!
הדרך הכי מחורבנת לעבור את החורף כשאתה סובל ממיגרנות, היא לחלות לשבוע, להישאר עם הנזלת חודש, לקבל סינוסיטיס ולהמשיך לחודשיים של כאבי ראש. לכן, אם אתם תופסים הצטננות, תישארו בבית וטפלו בעצמכם. אל תזניחו. לכו לרופא שירשום לכם תרופות קלות למניעת גודש, צמצום הנזלת, ומה שלא יהיה והשתמשו באחריות ובלי הגזמה.

6
מנוזלים? שיטפו את האף במי מלח.
ואגב סינוסיטיס ונזלת – טריגרים ידועים – הכי טוב לצמצם את השימוש בחומרים סינתטיים, ולשטוף את האף במי מלח. הדרך הכי יעילה, אם כי מעט מאתגרת, היא להצטייד בנטי (Netti pot), הכלי ההודי המסורתי לשטיפת האף. מי שזה קשה לו, יכול להסתפק בתרסיס מי-המלח שיש בכל בית מרקחת. שטיפת אף במי-מלח בריכוז ובטמפרטורה הנכונים, היא דרך יעילה לשמור על הניקיון של מערות האף, לצמצם את הנזלת והגודש, ואם משתמשים בנטי אז שימוש מים חמימים יעזור לחמם את הפנים.

7
זיכרו: מים הם אוהב אך גם אויב.
אתם לא עשויים מסוכר, ולא נורא את תירטבו, אבל כשנרטבים כדאי להתנגב ולשבת ליד תנור (לא מזגן אם אפשר, כי הוא ייבש לכם את העיניים ואת ריריות האף, וגם זה עשוי למגרן אתכם). השתמשו במקלחות חמות כדי לאזן את טמפרטורת הגוף שלכם; נגבו את השיער היטב, עיטפו אותו במגבת, ושבו במקום חם עד שתתייבשו היטב. אל תסתובבו עם שיער רטוב.

8
הקפידו על אוורור.
זה לא פשוט בחורף, אבל בכל זאת – שווה להתאמץ ולהבטיח שאתם נושמים אוויר נקי, בלי אבק, עובש, פטריות, ודרעקס אחרים. מותר לצאת מדי פעם החוצה, למרות שחורף, כדי לשאוף אוויר צח.

9
תאכלו קל.
בחורף אנשים ממילא נוטים להיות כבדים, איטיים וצפודים מקור. אכילה כבדה מדי עלולה לגרום לזה שממש לא תצליחו לזוז, להוציא את הגוף שלכם מאיזון ולהאיץ את המיגרנה הבאה.

10
היו בתנועה.
זה משלים את הטיפ הקודם: אל תתנו לעצמכם להפוך לבטטות. התחילו את היום בלעשות לעצמכם מסאז' מהיר בכל הגוף ונסו לעשות התעמלות בוקר – ממש כמו בבית-הספר. זה יתחיל לכם את היום הרבה יותר טוב. בהמשך היום, הזכירו לעצמכם לזוז קצת, לא להיות סטטיים. וכן, נסו לעסוק במה שאוהבים היום לכנות "פעילות גופנית מתונה". שלוש פעמים בשבוע או יותר, חצי שעה לפחות, עם טריינינג או פיג'מה, במכון או בסלון, ליד המיטה או ליד שולחן סנוקר – תזיזו את התחת.

2 תגובות בנושא “10 טיפים קטלניים לחורף בלי מיגרנות”

  1. לפחות פעם אחת אני חייב לומר לך הצלת אותי מסבל ואני מאמין שעוד רבים! שיגמלו איתך משמיים רק טוב! תודה רבה!!!

השאר תגובה