תרופות שלקחתי בשביל כאבי הראש שלי

רשימה חלקית של התרופות שקיבלתי ו/או לקחתי על דעת עצמי בשביל המיגרנות, כאב הראש המקבצי וכאבי ראש אחרים. רובן לא כל-כך עזרו, אבל עם תופעות הלוואי אני אשאר.

אני לא רופא, אבל נדמה לי שאת שגרת החיים עם כאב ראש אני מכיר טוב יותר מכל נוירולוג. הרבה אנשים שסובלים מכאבי ראש כרונים מכתתים את רגליהם מרופא לרופא ומתרופה לטיפול, ללא הועיל, בשגרה מייאשת ומתישה.

רוב הסובלים ממיגרנה איתם דיברתי ניסו במשך השנים עשרות תרופות, ואנשים עם CH (כאב ראש מקבצי) מוכנים לפעמים לנסות לא רק כל תרופה אלא כל דבר, מחיבוק עצים ועד גרגור חומץ, שמישהו טען שאולי יעזור.

אני לא שונה מהבחינה הזו – גם אני דפקתי לעצמי את הבריאות וגם כמעט התמכרתי לתרופות כאלה ואחרות, לפעמים בעזרתם האדיבה של רופאים שלא טרחו להזהיר אותי מפני תופעות הלוואי והנזקים המצטברים.

היום אני מסתדר רוב הזמן ללא תרופות (ואפילו לא הייתי צריך להצטרף לכת שהקים סופר מדע בדיוני, לשם כך). אני כמובן לא פוסל שימוש בתרופות, ועוד קורה מדי פעם שאני עצמי מעדיף או נאלץ לקחת תרופה – מאשר להשבית את עצמי לפרק זמן לא ידוע שבין חמש דקות לחמש שעות – ולפעמים כמה שבועות.

בכל אופן, משככי כאבים ותרופות בכלל, הם לא "הפתרון". התרופות יכולות לעזור, לא לפתור, והן לא מייתרות פתרונות לא-תרופתיים. כדאי להפנים: כשהתרופות עוזרות זה לעיתים קרובות זמני, ולאורך זמן חלקן הגדול גורם נזק מצטבר.

בפוסטים אחרים בבלוג תוכלו ללקרוא עוד על פתרונות תרופתיים ולא-תרופתיים שונים. בפוסט הזה, רק כדי להמחיש את הנקודה, בחרתי לספק רשימה – חלקית ואולי לא מדוייקת – של תרופות שלקחתי כדי להתמודד עם כאבי הראש שלי, ומה כל אחת מהן עשתה או לא עשתה לי. מה שנאמר כאן מייצג כמובן רק את החוויה האישית שלי – כל אחד מגיב אחרת.

אקמול פורטה מכיל קודאין. בכמויות גדולות עלול להזיק לכבד. די חלש.
אקמול נוזלי. בלי קודאין אבל לא עושה כלום.
אלגוליזין פורטה, רוגען, אקמול פוקוס, אקסידול. אקמול + חיזוק. עובדים על מיגרנות מסוימות.
אנטיביוטיקה.
כדי לטפל בסינוסיטיס שאובחן בטעות שוב ושוב. בפעם היחידה שבה באמת היה לי סינוסיטיס, האנטיביוטיקה דווקא הפתיעה והפחיתה גם את כאבי הראש.
אופטלגין (גם נוזלי) פחות מזיק ממה שמקובל לחשוב. בשילוב עם אקמול לפעמים עוזר לי למיגרנות.
מיגרלב. עליי הוא לא השפיע.
נקסין, נרוסין, נפרוקסי. עזרו לי פעם, במינונים מוגזמים שדפקו לי את מערכת העיכול. היום לא עוזרים וכן עושים לי תופעות לוואי קשות.
אדוויל, אדקס, איבופרן. כנ"ל, חוץ מזה שדפקו את העיכול טיפה פחות. עוזרים ל-TMD, למיגרנות קלות ולפעמים ל-shadows של ה-CH.
וולטרן, אביטרן. עוזרים למיגרנות אצל חלק מהאנשים. לא טובים למערכת העיכול.
טרמדקס. לרוב לא עוזר למיגרנות.
ריזלט. לא השפיע.
רילרט. השפיע פעם אחת. פעמיים לא השפיע.
ריזלט RPD. בטבליות מסיסות. עוזר לקלסטר קצת, עזר פחות למיגרנות.
איקאפרס, איקאקור, ורפרס. תרופה שעוזרת להרבה אנשים עם CH.
דפלפלט. מעט תועלת, הרבה תופעות לוואי.
אלטרול/אלטרולט. השפעה מונעת קלה על המיגרנות וה-CH.
פרדניזון. עזרה להפסיק מקבץ אבל הרגשתי רע וצמחו לי פצעונים על החזה, הגב, הכתפיים והצוואר. 
דקסמתזון. קיבלתי אותו כחלק מקוקטייל שכלל גם איקפרס, נרמיג, אינדוביס (אינדומתצין) ואומפרדקס. השילוב הזה עבד מצוין וקטע מקבץ קשה, אבל מעדיף לא להגיע למצב שאצטרך לקחת את הנ"ל שוב.

24 תגובות בנושא “תרופות שלקחתי בשביל כאבי הראש שלי”

  1. אחרי שנים של סבל ממיגרנות, בתקופות הגרועות ביותר פעמיים ויותר בשבוע של התקפים קשים עם הקאות כל 10 דקות במשך כמה שעות, כולל זריקות שהייתי מקבלת בזמן התקפים, ולאחר שלא הייתי מוכנה לקחת תרופות המשפיעות על לחץ הדם וכיו"ב – עברתי לדיקור. שוקי, זה עשה לי פלאים! אני יכולה לומר שנפטרתי מהמיגרנות. מדי פעם אני מתעוררת עם כאב ראש התחלתי כזה, ומיד מתנפלת עליו עם טיפות האנטי-מיגרן שקיבלתי כתמיכה בדיקור. את הדיקור עצמו אני ממשיכה פעם בחודש יותר כתחזוק כללי של הגוף ולא כי אני צריכה אותו ממש למיגרנות, אבל אני פשוט מאמינה בו כי אני רואה תוצאות.

  2. דווקא אצלי, אחרי 20 שנה של מיגרנות, לפני כמה שנים גיליתי את הריזאלט, וזה שיפר לי את החיים בצורה פנטסטית. ממצב של מיגרנה שיכולה לקפוץ עלי כל שניה ולהשבית אותי ליום, פתאום גיליתי תרופת פלא שאם אני מצליח לקחת אותה בזמן, המיגרנה פשוט נעלמת.
    אם קשר או בלי, בשנתיים האחרונות התקפי המיגרנה שלי פחתו לרמה זניחה עד כדי כך שהיא כבר לא חלק מהחיים שלי.
    לסיכומו של עניין, אני ממליץ לנסות את הריזאלט ודומיו. יכול להיות שזה יעזור (והיא בפירוש לא תרופה להורדת כאבים, אלא תרופה שמיועדת להעביר התקפי מיגרנה)

  3. איזה מעודד ומשובב רוח למצוא את המקום הזה, סוף סוף אנשים שמבינים שמיגרנה זה לא "פסיכוסומאטי" ושאני לא מתחמקת מכל מיני דברים או סתם בחורה הזויה שנמנעת מאלפי דברים, שלא הולכת לים, ופוחדת משמש, מאור, מריחות וכו' אתם בטח מבינים , , ,
    התיסכול גדול יש לי פגיעה רציניצ באיכות החיים , כרגע אני לומדת איך לא לייצר כאלו כמיות של רגשות אשם, כעס, ותסכול סביב המיגרנה, ושוקלת להזריק בוטוקס
    שנה טובה שתיהיה לכולם עם כמה שפחות כאב
    תרופות שניסתי בעזרתם לרפא את המיגרנה:
    משכחי כאבים : אופטלגין , אדוויל, נקסין , נרוסין, אלגולוזין,
    זריקות וולטרן,
    טריפטנים: רילרט ריזלט אמטריקס, {פיתחתי תלות והסתבכתי איתם}
    טיפול מונע:
    טופמקס{זה שיגע אותי ממש, היו לי התקפות עצבים מסוכנות והרזתי בטרוף}נאלצי להפסיק
    אלטרולט{זו תרופה לטיפול בדיכאון} לא עזר
    דרלין { זה מה שאני לוקחת עכשיו מקווה שיעזור…}
    דרכים טבעיו שניסתי:
    הפסקתי לאכול קמח, חלב, ואת כל שאר הידועים, חייתי חודשים על כוסמין וכמה פרות וירקות
    הומופאתיה
    רפלקסולוגיה
    כירופרקטיקה
    שמנים אתרים {מכורה ללבנדר}
    בן חרצית
    ועד כל מיני דברים שהיה כתוב עליהם שהם יכולים לעזור
    מסקנות:
    אני חולה במיגרנה ואני כנראה לא אצליח להעלים את זה , יאוש כעס ותסכול יגבירו ויעוררו התקפים
    אני בחיים לא אצליח להסביר לסובבים אותי את גודל ועוצמת העניין
    משתדלת לא לצאת לאור השמש
    לא שותה אלכוהול
    בהתחלת התקף טובלת את רגלי בדלי מים חמים מאוד מאוד, זה מוריד את הדם מהראש לרגלים
    קריסטל אמטיטס גדול וכבד על המצח בחדר חשוך עוזר לפעמים
    ולפעמים לפעמים השוס שלי מצליח: אני נחנכסת לחדר חשוך ומדמה לעצמי שלקחתי ריזלט ופשוט מחכה שהוא יעביר לי את הכאב, אם אני מדמיינת מספיק חזק תוך שעה או פחות עוברת לי המיגרנה ואין מאושרת ממני
    מומחה למגרנות שביקרתי אצלו {שכתב ספר מצויין"מגרנה"בהוצאת פרולוג אם אני לא טועה, ניתן להשיג בסטימצקי} הזהיר אותי מבן חרצית הוא טוען שהצמח ממכר וכשמפיסיקים לקחות אותו או כשלא לוקחים בקביעות הוא מגביר את המגרנות

  4. הי רננה,
    אני נמצאת במקום שאת נמצאת בדיוק,
    ונורא מבינה אותך הייתי שמחה לו התקשרת אלי לדבר על זה .
    תמר.
    0523555017

  5. גם אני סובלת ממגרנות שנים והתרופה היחידה שעזרה לי נקראת ZOMIG מצריך מרשם מנוירולוג קצת יקר אבל שווה . לצערי הרב בשנים האחרונות אני גרה בארצות הברית וכאן לא ניתן להשיג את הכדורים אבל אם למישהו יש המלצה לגבי כדור שאני יכולה למצוא כאן אני ישמח לשמוע

  6. לפני כמה שנים שהייתי בארה"ב ונתקלתי ב – Excedrin Migrane. זוהי תרופה ללא מרשם ועליי לציין שלי היא ממש עוזרת. בארץ קיים חיקוי תחת השם אקמול-פוקוס.
    בכל מנה (2 טבליות) יש:
    500 מ"ג פרצטמול (אקמול)
    500 מ"ג אספירין
    130 מ"ג קפאין.

  7. גמני ניסיתי את רשימת התרופות שציינת ועוד כמה דברים..
    היחיד שעזר לי להתקף מיגרנה זה אימיטרקס 100 מ"ג-איך שמתחיל המיגרנה,אמנם זה כדור שגורם לעייפות אבל תוך שעתיים אתה לא זוכר את המיגרנה… והיא לא אותך:)

  8. הפיתרון – תרופה להורדת לחץ דם !
    אמא שלי סבלה שנים ממיגרנות כולל הקאות וזה היה עוד לפני שהיו כדורים מיוחדים למניעה או טיפול במיגרנה . הסתבר שלאחר שאובחן אצלה לחץ דם מעט גבוה והחלה לקחת כדור להורדת לחץ דם , נ-ע-ל-מ-ו המיגרנות מחייה ….וזה כך כבר מעל 8 שנים ברציפות .
    זה לא המקום לשאול :"מה, היא לא ידעה שיש לה לחץ דם גבוה " .
    אל תשאלו אותי וזה גם כבר לא משנה כל כך ….
    אני עוד זוכרת בתור ילדה שהיא הייתה שמה מטפחת על המצח עם פרוסות של תפוחי אדמה ( וואו , איזה תרופות סבתא .)
    המצב הוא שאין לה יותר מיגרנות כבר כמה וכמה שנים טובות .
    אז לא מזיק פשוט לבדוק אם הלחץ דם שלכם בגבולות הנורמה .

  9. כמו שיש התקפים שונים לכל מי שסובל ממיגרנה ,כך גם הגורמים שונים .אם מבררים מה מזרז בואו של התקף -אפשר אולי להמנע ממנו [סוגי מזון,כמות וזמן אכילה,עצירות,לחץ ומתח נפשי,ריחות וריסוסים למיניהם ,חוסר או עודף שינה,מיעוט שתיה,משקאות אלכוהוליים,עשן או חוסר חמצן במקום סגור……].מה שעזר לי אחרי שנים שניסיתי כל מה שהרופאים המליצו,הוא ריזלט–מסיס מתחת ללשון עם סימן ראשון שההתקף מתקרב[כ-80 אחוז הצלחה-תוך חצי שעה].כשנה לאחר הפסקת המחזור,ובתוספת של טיפול בשיטת מוח-אחד ,חלפו ההתקפים ואיתם גם הפחד והמתח מפניהם. רפואה והקלה לכל הסובלים עדיין !!!

  10. יהודית – קודם כל: מזלטוב. אם כי, השפעה תוך שעה זה פתרון טוב למיגרנה מצויה או מיגרנה קלאסית, אבל אין בזה תועלת גדולה למי שסובל ממקבצים, שזה העסק הכואב באמת.

  11. שלום לכל הסובלים 🙂
    אני יכול "לתרום" שם של תרופה שהקלה עלי מאד מאד-טמיגרן של טבע. לצערי, יצורה הופסק, וכל ההמלצות שקיבלתי לא משפיעות כמו טמיגרן. לא יודע מה הסיבה להפסקת היצור. פניתי לחברה שלא טרחה לענות.
    יש בפורום מישהו/מישהי עם נסיון בטמיגרן?

  12. לא ניסיתי ואני אשמח לנסות….אני סובלת כבר 10 שנים ממיגרנה…

    אולי נחקור באינטרנט איפה ניתן להשיג אותה?

  13. מיכאל ויפית –

    טמיגרן היא תרופה מאד ותיקה, והסיבה שכבר לא משתמשים בה כמעט היא שיש לה תופעות לוואי לא סימפטיות ויש לה תחליפים יעילים.

    המרכיב העיקרי של התרופה הוא ארגוטמין, חומר ממשפחת הטריפטנים עליה כתבתי כאן
    https://www.migrena101.com/30/

    אם אני זוכר נכון, יש בה מרכיבים נוספים כמו קפאין. למי שטמיגרן עזר לו, ייתכן שטריפטן אחר בתוספת של כוס קפה, ישיג אפקט דומה. כמובן – איך ובמה לטפל כדאי להחליט בעצה אחת עם הרופא, שגם ייתן מרשם מתאים. הטריפטנים גם מאד הוזלו בשנים האחרונות.

  14. אני במיגרנות לוקחת אמיטרקס 100 מ"ג, ויש לכדור האלה תופעות לוואי מאוד קשות, אבל כל תופעות הלוואי האלה עדיפות על מיגרנה ממושכת ללא הנטילה של הכדור.
    יש אולי כדור דומה לטמיגרן?
    מהם התופעות לוואי?….

    סנוקי בן כמה אתה?

  15. לא סנוקי אלא שוקי. אני בן 40 ואת שאר הפרטים עליי אפשר למצוא בדף האודות.

    טמיגרן ואימיטרקס זה כמעט אותו הדבר. איך אפשר לשפר את היעילות, לצמצם את תופעות הלוואי, אילו אלטרנטיבות קיימות וכו' – את כל זה עלייך לברר עם נוירולוג.

    אני מציע לך לנסות לחשוב על התמודדות עם המיגרנה לא רק בדרך של טיפול בסימפטום אלא גם של מניעה. יש הרבה טיפים בבלוג ויש גם טיפול תרופתי מונע (שגם לו עשויות להיות תופעות לוואי, אבל יש סיכוי שתסבלי הרבה פחות).

  16. אני מטפלת גם בדרך של מניעה בעזרת דרלין בבוקר ואלטרולט בלילה,
    פעם התדירות ועוצמת המיגרנות שלי היו גבוהות הרבה יותר,
    אני עושה עיסויים ודיקור בנוסף…

    אולי אתה יודע על משהו שיכול להפחית את תופעות הלוואי של האימטרקס?…
    משו שניתן לעשות בסמוך ללקיחת הכדור?:Q

  17. אין כדור שלא ניסיתי, אין!!!!
    כולל אקסדרין ואדוויל מיגרנה מחו"ל,
    רק כדור אחד עוזר לי (חוץ ממורפיום במיון) מיגרל 500, אפשר להשיג את הכדור רק בארגנטינה, אבל אין לי חיים בלעדיו!!!
    ענבל.

  18. ענבל ניסית אימיטרקס? זה הכדור היחיד שעזר לי…

    מה דעתכם על מריחואנה רפואית? שוקי וענבל?…

  19. מריחואנה זה נושא מורכב. בשביל חלק מהאנשים היא עובדת כמו קסם ואצל אחרים היא עושה בדיוק את ההפך, ובגלל שאין כמעט מחקרים בנושא קשה לדעת למי, מתי ואיזו מריחואנה תתאים (יש זנים וסוגים שונים וכל אחד משפיע אחרת). וזה לפני שדיברנו על המכשולים הרבים שמערים הממסד הרפואי בפני אלו שכן מפיקים תועלת מגראס ורוצים להשתמש בו באופן חוקי.

השאר תגובה