בוטוקס: מקרי מוות ראשונים

שבועיים אחרי שכתבתי כאן שהטיפול בבוטוקס אולי לא תמים כפי שגרמו לנו לחשוב, מתברר – לא במפתיע – שהוא אכן עלול להיות מסוכן.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ארגון הצרכנים Public Citizens פנה למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בדרישה להחמיר את נהלי השימוש בבוטוקס ולידע את הציבור ואת הרופאים לגבי סכנות אפשריות הכרוכות בשימוש בו. זאת לאחר שנודע על 16 מקרי מוות של אנשים שקיבלו זריקות בוטוקס, שככל הנראה התפשט בגופם.

רויטרס מדווח ש-Public Citizens קיבלו מידע על כ-180 מקרים של תופעות לוואי קשות ומסכנות חיים כתוצאה מטיפולי בוטוקס. זה מעט מאד, ממש כלום, בהתחשב בכך ש-1.8 מיליון אמריקנים קיבלו זריקות בוטוקס אשתקד – אקמול מסוכן יותר.

השאלה היא האם זהו באמת כל הסיפור. 180 הוא מספר המקרים המדווחים – כמה מקרים לא דווחו? ובכמה מקרים טיפולי הבוטוקס גורמים לתופעות לוואי שאינן מסכנות חיים, אבל אולי יותר גרועות מהסיבה שבגללה אנשים מגיעים ומקבלים טיפול כזה מלכתחילה?

בסופו של דבר, מדובר בתעשייה שמגלגלת סכומי עתק ויש יותר מדי אנשים שיש להם אינטרס שתמשיך להתקיים. ה-FDA אישר לאחרונה שימוש בבוטוקס – שימו לב – לטיפול בהזעת יתר. הערכות מדברות על כך שקהל המטופלים הרלוונטי עשוי להכניס לתעשיית הרפואה הקוסמטית 2-5 מיליארד דולר בשנה, רק מזה. לכן, עם כל הכבוד לרופאים שמבטיחים שבוטוקס היא תרופה בלתי מסוכנת בעליל, תרשו לי לוותר.

השאר תגובה