5 דרכים לעצור התקף מיגרנה

חמש דרכים פשוטות אך מפתיעות ביעילותן, לעצור התקף מיגרנה לפני שהוא מתחיל.

אחרי 25 שנים של מיגרנות, שלוו בקריאה, ניסוי וטעייה ושיחות עם הרבה אנשים, אני מצוייד היום בכמה שיטות יעילות למדי להתמודד עם התקפי מיגרנה. ברוב התקופות, אני מצליח להתמודד עם התקפי מיגרנה ולמנוע או לקצר אותם באחוזי הצלחה גבוהים.

אתם, תצטרכו כמובן לעשות את הניסוי והטעייה שלכם, כי כל אדם וכל מיגרנה מגיבים אחרת – אבל שווה לכם לנסות.

1. לחץ ישיר על אזור הכאב. רבים מהסובלים ממיגרנות מגלים זאת בכוחות עצמם: לחץ ישיר, באמצעות כף-היד או כנגד מזרון/כרית במצב שכיבה, בדרך-כלל יחליש את הכאב. הכי טוב למצוא תנוחה נוחה, לשכב במצב רפוי ולהירגע. הרפיית הצוואר ושרירי העיניים והלסת חשובה במיוחד, משום שמתח השרירים שנוצר באזורים אלה בזמן התקף גורם להגברה שלו.

2. עיסוי נקודות כאב. טיפול או סדרת טיפולים בדיקור, טווינא או שיאצו, תעזור לכם להכיר את "הנקודות" שלכם טוב יותר. בכל מקרה, כדאי לנסות לממש בעצמכם ולגלות. הנקודות שבדרך-כלל משפיעות על מיגרנה:
* הנקודה בבסיס האגודל, בינו לבין האצבע המורה, שברפואה הסינית נחשבת בין השאר כאחראית על הפנים. בעתיד אספק כאן תרשימים ואיורים. בינתיים – כשתמצאו אותה תזהו לפי הכאב. לחצו ללא רחם.
* בסיס עצם הלחי, על הדרך שבין האף לאוזן.
* השקע שבין הלסת העליונה לתחתונה.
* בסיס הגולגולת, מעל לעורף.
* האזור שמעל לרקע בצד הכואב. עשו תנועות סיבוביות קטנות בעזרת האגודל.
* החיבור בין הצוואר, הכתף והשכמה. חפשו את השריר הכי תפוס באזור – ולחצו.

3. שתיית קפה. כן, זה נשמע טריוויאלי מדי, פשוט מדי, ואפילו קונטרפרודוקטיבי (כלומר: לא טוב), אבל שתייה של כוס קפה חזק, כמה כוסות נס או תה מרוכז, יכולה לפעמים לחסל התקף מיגרנה כשהוא קטן. את הטיפ יקר הערך הזה למדתי מספרו של אוליבר זאקס, שעוד אזכיר כאן. ככלל, שתייה מרובה של קפה לאורך זמן לא מועילה לסובלים ממיגרנה, אך בזמן התקף הקפאין גורם לכיווץ מהיר של כלי הדם ובדרך-כלל יעיל יותר מכל משכך כאבים. נסו את זה.

4. קומפרס חם/קר. מיגרנה אחת אינה דומה לרעותה, ולפעמים דבר והיפוכו יכולים להועיל או להזיק באותה מידה. בכל אופן, בחלק מההתקפים חימום או קירור של המקום יכול לעזור. בתקופה מסויימת השתמשתי בהצלחה ב"מנורה כחולה" כמו זו שפעם היו משתמשים בה לטיפול בכאבי אוזניים ונמכרה בכל בית-מרקחת. כשאני סובל ממיגרנה חזקה שהטריגר שלה הוא סינוסים גדושים בתקופת הצטננות, חימום בעזרת קומפרס חם מחולל פלאים.

5. תרגיל לשחרור הצוואר. גם כאשר המתח בשרירי הצוואר איננו הגורם העיקרי למיגרנה, שחרור יעיל של הצוואר עשוי לעצור את ההתקף בשלב מוקדם. לימדו אותי לאחרונה תרגיל פילאטיס חביב למדי לשחרור הצוואר, שעובד לא רע. התרגיל היעיל ביותר – אם כי מעט מייגע – הוא כדלהלן:
א. יושבים בישיבה מזרחית נוחה, זקופה אך רפויה ככל שניתן.
ב. מרכינים את הראש קדימה באיטיות, עד שהוא נח על החזה.
ג. בתנועה איטית מאד מגלגלים את הראש הצידה ובסיבוב, על החזה, דרך הכתף ואז אחורה ולצד השני, עד להשלמת סיבוב מלא.
הקפידו לבצע את התרגיל באיטיות, ולשמור את הצוואר רפוי. עד להשלמת הסיבוב עשויים לקרות כמה דברים:
א. אתם עשויים לחוות "קנאק" רציני בצוואר, שבדרך פלא יעלים את המיגרנה מייד!
ב. אתם עשויים לגלות נקודה על ה"מעגל", שכאשר הראש חולף על פניה יש שינוי בכאב – התעכבו שם והניעו את הראש בעדינות קדימה ואחורה במסלול הסיבוב.
ג. אחרי השלמת סיבוב או שניים, לעיתים המיגרנה נעלמת או לפחות נחלשת מאד. שימו לב שבמהלך התרגיל הכאב עלול גם להתגבר. אל תיבהלו ואל תפסיקו.

וכמובן: אני נאלץ להזכיר שאני לא רופא, וכל מה שתעשו הוא על אחריותכם. היו זהירים, אחראים ובעיקר: רגועים. אל תעשו תנועות חדות או מעשים קיצוניים. אל תשתו חמישים כוסות קפה ואל תנסו לעשות לעצמכם דיקור עם מחטי תפירה. היסטריה היא תגובה רגשית מקובלת מאד למיגרנה אבל היא רק מחמירה אותה.

98 תגובות בנושא “5 דרכים לעצור התקף מיגרנה”

  1. גם אני סובל ממגרנה המגרנה באה לי בתקופות מעבר ואני סובל מגיל קטן מאוד אני כיום בן 23 ואני חייב לציין משו אחד שנכון שאומרים שהמגרנה זה התכווצות או התרחבות של כלי דם אבל לא תמיד חימום המקום עוזר יש צרוך להבין שחימום מרחיב כלי דם זאת אומרת שאם הכאב הוא משינוי המזג האוויר כאשר השינוי הוא מחורף לקיץ כנראה שיש התרחבות של כלי דם ! ולכן יש צורך בקירור המקום ( הראש) על מנת להפחית התרחבות כלי הדם יש מספר שיטות אחת כמו שנאמר לעיל לחץ על איזור הראש עם קשירת בד מסביבו אך כדאי להוסיף קוביות קרח שיוסיף קור בנוסף ללחץ המופעל. שיטה שניה זה לשטוף את הראש במים קרים ולא חמים. כאשר יש חילוף עונה מקיץ לחורף רוב הסיכויים שיש התכווצות ויש צורך לחמם את האיזור עיסוי מחמם את הגוף והוא טוב כמו שנאמר למעלה וגם קשירת בד סביב הראש בלי קרח הפעם וגם אפשר מקלחת חמה. אני שמח לקבל שיחות מאנשים שהם סובלים ממגרעות בתקופות מעבר וחשוב לי לציין שכל מה שנאמר הוא ייעוץ בלבד.
    שמעון בוחניק 0528846938

  2. תודה לשוקי על האתר החשוב ולכל הכותבים על התוספת האישית.

    גם אני סובל ממיגרנות שנים רבות. אני בן 50 היום וקשה לי לזכור מתי זה התחיל. אצלי המיגרנה קצת שונה מרוב האנשים. היא מופיעה בדכ"ל בשעות הבוקר, אחרי שעות ראשונות שבהן ההרגשה היא של צלילות ועירנות יוצאים מן הכלל. בהתחלה מופיעה תחושה כאילו החשיבה נעשית איטית וכבדה ואז מופיעות הפרעות ראיה, שהולכות ומתחזקות – בהתחלה משהו שנראה כמו ריצודים חשמליים בעיניים, שמתפתחים בהמשך לראיה לא מפוקסת, כתמים שחורים של חוסר ראייה, טשטוש וכו..במצב הזה, קשה מאוד לתפקד, במיוחד שהוא מתפתח לתשישות, כאבי ראש וחוסר יכולת להתרכז.

    כמו כולם, ניסיתי כל מה שחשבתי שיכול לעזור, בהצלחה חלקית. דיקור לא עזר לי. גם לא טיפול אצל מרפאים טבעיים,שבדיעבד נראה לי כמו כוסות רוח למת. הרופאים הנוירולוגים לא ממש עזרו. בסופו של דבר הגעתי לתובנות הבאות:

    קפה היה, כנראה, גורם מספר אחד למיגרנות שלי. מאז שהפסקתי לצרוך קפה (ורק אלוהים יודע כמה אהבתי קפה!) תדירות המיגרנות ירדה בצורה דרסטית; מפעם בשבוע – שבועיים לפעם בשנה או פחות.

    היום המיגרנות שלי מגיעות אחרי פעילות ספורטיבית אינטנסיבית. אני עוסק ברכיבת אופניים, וגיליתי לאחרונה שהמיגרנה יכולה להופיע אחרי רכיבה של מספר שעות. היא מופיעה בדכ"ל ביום השני שלאחר הרכיבה ומתבטאת בתופעות שתארתי ולאחר שאני לוקח משככי כאבים (אקמול), יש תקופה שיכולה להימשך מספר ימים שבה אני מרגיש מחוסל; תשוש לגמרי, חשיבה כבדה וקושי להתרכז, "ראש כבד" וכו…

    ככל שאני מקדים לקחת את משככי הכאבים (שני אקמול), כך המיגרנה קלה יותר. הפרעות הראיה נעלמות אחרי מספר אקמולים. התופעות האחרות נמשכות ימים ארוכים.

    נסיתי מגנזיום ו- B12 אבל אני לא יכול לציין בוודאות אם זה עזר או לא.

    אני מקבל את הרושם אין תרופת פלא לצרה הזו. מה שעוזר לאחד, מזיק לשני ולהיפך. בסוף היום החולה הוא הרוםא הכי טוב של עצמו. צריך לנסות ולשמוע עצות של אחרים, עד שמוצאים מה באמת עוזר, בתקווה שאכן מוצאים.הרבה בריאות לכולם!

  3. ואי אני חייבת עזרה אני בת 24 ואני סבלתי מכאבי ראש מאוד מוזרים כבר 5 ימים. בלי אפסקה שום כדורים לא עוזרים.
    הכאב הוא לא בכל הראש הוא ב חלק מסוים שאם אני נוגעת בראש אני יכולה להרגיש שהוא מפה וככה הוא עובר מקום פעם למלה פעם למטה פעם בצד הסמלי או הימני אבל לא הכל הראש כילו משהוא לוחץ עליך. עשיתי CT אתמול ואמרו שהכל תקיין עשו לי זרקות שלא עזרו לי ולא כדורים אני כבר אוכלת סרטים שיש לי איזה גידול שהרופאים לא אמרו לי וסמתי לב שבערב הכאב מתחיל להיות חזק יותר בבקשה תעזרו לייי פליז

  4. היי אלה. מצטער לשמוע שאת כל-כך סובלת.
    אני לא רופא ומה שאני אומר כאן הוא לא ייעוץ רפואי, אבל לדעתי הצנועה:
    א. לו היה לך גידול קרוב לוודאי שהיו רואים אותו ב-CT. כשאין ממצאים ב-CT זה סימן טוב.
    ב. אני לא יודע אילו כדורים קיבלת ומי מטפל בך, אבל אני מניח שבשלב זה נתנו לך משככי כאבים רגילים ולא כדורים ייעודיים למיגרנה (האם זו האבחנה?). בכל מקרה, כדאי לך לבקש הפניה לאחת מהמרפאות שמתמחות בכאבי ראש או למרפאות הכאב. יש כאלו ברוב בתי החולים בארץ.
    ג. לגבי כאבי ראש שמתחזקים במהלך היום או לקראת הערב, אני חושב שכדאי לך לצפות בסרטון הזה
    https://www.migrena101.com/173/
    לא בטוח אם הטיפ שלהם יעזור לך, אבל שווה לנסות.
    ד. יש כאן בבלוג הרבה טיפים, וכמעט כל מי שניסה דיווח שמצא משהו שעזר. אינטואיטיבית ועל סמך הניסיון שלי ומה ששמעתי מאחרים, הייתי מנסה לבדוק כמה דברים:
    * אם את נחשפת בעבודה או בבית לחומר חריף כלשהו, אפילו מוצר קוסמטיקה שהתחלת להשתמש בו לאחרונה, או לאור מרצד (האם תצוגת המסך שלך כוונה נכון?).
    * האם את שותה קפה ואיך זה משפיע עלייך? בכאבים שמלווים בתחושה של לחץ, לעיתים קרובות קפאין עוזר בגלל שהוא מכווץ כלי דם. אצל אנשים אחרים צריכה מוגזמת של קפה דווקא מסתמנת כטריגר.
    * האם את שותה מספיק מים?
    * האם סבלת לאחרונה מנזלת חריפה? האם ביקרת אצל רופא אף אוזן גרון?
    * האם ניסית להשתמש בקומפרסים חמים או קרים במהלך התקף?
    בהצלחה.

  5. קןדם כל אני ממש מודה לך לא חשבתי שבכלל יענו חחח..כיבלתי כדורים בשם ETOPAN לא יודעת מה זה בסרטון לא הבנתי כלום כי האנגלית שלי 0 אז עם תוכל לעזור לי להגיד על מה הוא מדבר אני ישמח ניסיתי לעשות מים חמים אבל לא ממש אזר אני משתדלת לשתות אבל לא יכולה לאכול כי הכל יוצא לי חזרה לא סבלתי מנזלת לא כלום זה ממש התחיל לי שהיו את הימי חום מטורפים וזהוא הפסקתי מאז לאכול כמו שאני תמיד אוכלת וככה זה ממשיך

  6. הי, אני ממש שמחה לראות את האתר.
    אני סובלת ממגרנות ( מעולם לא בדקתי זאת, אבל הסימפטומים הם די 1:1)
    מעולם לא לקחתי כדורים חזקים יותר מאקסידול/ פוקוס. אבל הייתי שמחה להימנע גם מאלו, כיוון שתכיפות המיגרנות הולכת וגדלה.
    אני כ 10 שעות על המחשב כל יום (עבודה), מתאמנת כ – 3 פעמים בשבוע מקפידה על תזונה ושעות שינה.
    משפחתי והקרובים אלי לא ממש מבינים אותי וחושבים שאני לא אוכלת מספיק ( בולשיט ), ונמאס לי לשמוע את זה. גם לסבול וגם לחטוף ביקורת..
    האם מישהו יכול להמליץ על דרך **לחסל** את המיגרנה הארורה הזו אחת ולתמיד ???
    מה לגבי דיקור סיני ?
    את ביט של מידע מוערך 🙂

  7. לאסתי,
    גם אני, כמוך, נוטלת כדורים בשם אקסידול שלוש פעמים ממוצע בשבוע.
    גם אני לצערי עובדת לא מעט שעות מול מחשב (9 בממוצע), משתדלת להקפיד על תזונה ולא שותה קפה בכלל.
    כמו רבים כמוני שחווים את התופעה הזו, צר לי לאכזבך, אך אין דרך לחסל את התופעה הארורה הזו למעט לנסות להפחית דברים שגורמים לה.
    כל מה שקשור ל: קפה, גבינה צהובה, שוקולד, סוכרים בהחלט יכולים לעורר מיגרנה ומי כמוני יודעת שאני לא מעזה לגעת בהם (למרות שאני מאוד אוהבת שוקולד).
    אני אישית ניסיתי דיקור. אמנם זה עזר בשלושה שבועות הראשונים, אך לאחר מכן חלה התדרדרות וחזרתי למצב הקודם של התקפים בינוניים שלוש פעמים בשבוע לערך.
    ניסיתי שיטה ששמה אוסתיאופטיה- עיסוי במפרקי הגוף השונים, כאשר אצלי הדגש היה על הצוואר, העורף והכתפיים (בגלל ריבוי שעות מול מחשב).
    גם זה עזר רק בהתחלה ולאחר מכן המיגרנות חזרו.
    כיום כשמתעוררים הסימנים הראשונים של התקף, אני עושה לעצמי עיסוי מסיבי בנקודות שונות בעורף ובצוואר- בערך רבע שעה. לפעמים זה עוזר. כדאי לנסות.
    אני מאחלת לך פחות סבל עד כמה שאפשר, כי מי כמוני יודעת שכשזה תוקף, זה משבית אותך לגמרי.
    אני מקווה שמתישהוא מישהו ימצא תרופה שתחסל את הכאב הבלתי נסבל הזה.
    שבת שלום-
    שרית

  8. אני סובלת ממגרנות שנים מכירה את כל סוגי הכדורים אקסידול לקחתי כאקסדרין שהיה פעם רק בארה״ב היו מביאים לי במיוחד. מאז עברתי להמיטרקס נארמיג זומיג ריזלט. זומיג לבליעה עוזר הכי הרבה. זה שמתמוסס מתחת ללשון זומיגרו יעיל ועם פחות תופעות לוואי אבל להתקפים חלשים יותר.
    לקחתי למניעה דפלפט שניפח אותי כמו בלון. דרלין לא עשה כלום. אלטרול גם לא.
    לאחרונה אני קמה עם מיגרנה כל יום. כל יום זומיג אחרת אני לא מתפקדת. הבנתי שזה גם מגביר את ההתקפים אז מה עושים??? אין לי חיים.
    הייתי אצל נוירולוג שאמר לי שיש עוד הרבה חולים כמוני ושאולי הוא יאשפז אותי לקבלת הורמונים וסטרואידים. מישהו מכיר??
    בהריון לא היתה לי מיגרנה אחת. למה לא מוצאים את ההורמון הזה שיש בהריון ונותנים אותו מלאכותי.
    מישהו כאן אמר שמיגרנה זה כמו סרטן. כמי שעברה גם את זה אני יכולה לומר שזה לפעמים יותר גרוע. פה גם מורפיום לא עוזר להיפך הוא מחמיר.
    לא ניסיתי דיקור. אני סקפטית מאוד לגבי טיפולים אלטרנטיביים.

  9. קרן, מבינה אותך לגמרי. גם לי בשני ההריונות לא היתה אפילו חצי מיגרנה. הדבר המוזר הוא שלמרות שאני יודעת שזה לא קשור, המיגרנה התחילה אצלי מיד לאחר ניתוח להסרת נקודת חן בצוואר שעברתי בצבא. והגיע בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע. אחרי שני ההריונות שמתי התקן וכיום המיגרנה מגיעה פעם בחודש עם הווסצ החודשית והוא מלווה אותי למשך 4 ימים רצופים, כאב שנע בין הרקה הימנית לשמאלית, בלתי נסבל, מלווה בבחילות, לעיתים הקאות ובכי רב. את כדור הריזל שאני לוקחת אם לא הספקתי לקחת בזמן חבל על המאמץ הוא לא יעזור ולמען האמת נמאס לי כבר להכניס כדורים לגוף שלי. בקיצור החיים שלי מתחלקים לחיים שלפני ואחרי המיגרנה. והחיים שאחרי המיגרנה קשים. למי שקורא את זה ולא סובל ממיגרנה (ואני גם לשונאי לא מאחלת את זה) אל תשפטו ותאמרו טוב אז כואב הראש זה יעבור, זה רק כאב ראש. אז זהו שזה לא, זה פשוט סבל כמו כאילו שנכנסים לך לראש וצובטים לך את כלי הדם במקום ספציפי (אצלי זה בצד ימין או שמאל). רק בריאות חברים!!!

  10. שלום,
    קודם כל תודה שוקי, האתר שלך הוא באמת מקור של מידע שעוזר לי להתחיל להבין עם מה ואיך אני מתמודדת.
    אחרי שהיו לי כאבי ראש און אנד אוף כל יולי-אוגוסט, הגעתי בעונת המעבר למצב של כאב ראש תמידי, כבר 5 שבועות (עם 2 הפוגות בנות יומיים ואפיזודה אחת של כאב חריף והקאות שהביאו אותי למיון).
    נוירולוג רשם לי רלרט וריזלט, אבל היעילות שלהם מוגבלת, מה גם שאני טבעונית ולא מתלהבת להתחיל לחיות על התרופות האלה..
    קראתי פה המלצה לשימוש בבלון חמצן והבאתי היום אחד כזה (אם זה עובד זה נשמע הרבה יותר ידידותי והרבה פחות רעיל מתרופות), אבל אני לא יודעת כמה להשתמש.. האם לוקחים כמה שאיפות בלבד או ממש נושמים דרך זה? האם מרווחים בין השאיפות או שואפים ברצף? מה המינונים עם הדבר הזה? בקיצור, אשמח לטיפים לגבי אופן השימוש 🙂
    תודה

  11. מיגרנות זה דבר מייאש ומתסכל מאז שאני ראיתי את הבלוג הזה (לפני כשעה) הבנתי שאני לא היחיד ועכשיו הבנתי שאני גם לא היחיד שמנסה לפתח שיטות, תרופות סבתא למחלה. מתי שסיימתי סיטי בדיקות דם אלקטרודות ועוד לפני 4שנים הרופא אמר לי את הבשורה אני לא מאחל לאף אחד לסבול את המיגרנה הארורה הזאת כבר 4ימים של בכי ותסכול מנוחה וכדורים לא מאחל את זה לאף אחד בהצלחה בטיפול במחלה איתי

  12. שלום לכולם אני סובל ממגרנות כבר כמה שנים (כולל אאורה) ובפעם האחרונה הצלחתי לעצור את ההתקף תוך 15 דקות! מקווה שזה יעזור למישהו הנה הדברים שעשיתי מיד כשזיהיתי שההתקף מתקרב:
    1. כוס מים חמים עם 3 כפיות סוכר מומס- הסוכר מחליש את הכאב
    2. כוס קפה ( 2 כפיות)
    3. התחלתי לקפוץ במקום כדי לזרז את קצב הדם עד שהלב התחיל לפעום בקצב
    4. תרגלי סיני לזירוז תהליך העיכול- מכניסים את האצבעות מתחת לעצם החזה השמאלית ומורידים אותה כלפי מטה(כלפי הכבד) כמה פעמים שרוצים
    5. מקלחת חמה
    אני לא יודע מה מהדברים גרם להתקף להיעצר אבל ממליץ לכם לנסות את הכל בתקווה שמשהו יעזור למישהו

    רפואה שלמה לכולם!

  13. יותם – מה שעוזר לאנשים מסוימים לא בהכרח עוזר ואפילו מזיק לאחרים. אבל אתה צודק שטוב לנסות, וחלק מהדברים שהזכרת אכן עוזרים לאנשים מסוימים (התרגיל עם הקפיצות אולי לא מומלץ לחלק מהאנשים).

  14. אורי – שלום וסליחה על התגובה המאוחרת.

    אני לא רופא ולא מומחה לטיפול בחמצן ולדעתי בכל מקרה עלייך להתייעץ עם רופא ולקבל הדרכה של איש מקצוע. בכל אופן, מה שאני יודע על הטיפול מקריאה:
    א. את אמורה לקבל את בלון החמצן עם מסיכה מיוחדת (NRM). הבלון אמור להגיע עם וסת ושעון שמאפשרים בקרה על לחץ החמצן שאת שואפת.
    ב. הטיפול אמור להתבצע עם לחץ חמצן של 10-12 ליטר בדקה, במשך 10-15 דקות או עד להפסקת הכאב. מניחים את המסיכה ונושמים בצורה טבעית.
    אני השתמשתי בחמצן בלחץ נמוך ועליתי בהדרגה. החל מ-8 או 10 ליטר לדקה התחלתי להרגיש השפעה קלה כמעט מייד ואחרי 5-10 דקות הכאב הצטמצם משמעותית.

    שימי לב שהטיפול הזה מיועד למי שיש לו Cluster Headache. הכאב המתמיד שאת מתארת יכול להיות מה שמכונה בפורומים בחו"ל "Shadow", כאב בעוצמה נמוכה שמלווה אותך במשך היום כשאתה בשלב מתקדם של ה-cluster period. אבל יכול להיותל שמדובר בכאב אחר ושיהיה טיפול שיעזור יותר.

    לא תמיד אפשר לקבל אבחנה חד משמעית, ויש אבחנות שגויות וכל אדם שונה. בכל אופן, נוירולוג טוב עשוי לעזור לך לאפיין טוב יותר את הבעיה שלך ולהכיר את האפשרויות הטיפוליות. גם אם את מחפשת פתרונות לא תרופתיים, חשוב להבין עם מה את מתמודדת.

  15. אני כרגע בהריון ואמורה ליטול ברזל, התחלתי לקחת ברזל אבל מה שקורה זה גרם לי התקפים חמורים של מגרינה , ולא רק שזה לא עוזר אני מקיאה הכל, אני סובלת ממגרינות בעניים ויחד עם זה מלווה בכאבי ראש משביתים והקאות מרובות שגרמו לי מספר פעמים להתייבש , אודה לעידכונכם מדוע כדורי ברזל גורמים למגרנות והאם יש ברזל שניתן לקחת והוא יותר עדין לקחתי את של SUPERB כי בנתיים הברזל שלי יורד( אני בחודש שישי)

  16. דברים יפים ונכונים נשמעו פה..
    חבר'ה אני בחורה בת 21.
    בגיל 14 וחצי קיבלתי את הכאפה של החיים שלי כהיה לי חודש שלם של התקפי מיגרנה.
    מן סדר יום שכזה:
    לקום בבוקר-לשתות נס קפה-להקיא אותו בשביל להרגיש טוב יותר-וללכת לבית ספר.
    וזה כמובן התקף מ-3 בלילה עד 8 בבוקר שמלווה בבכי ובסבל..שלא נדע! קרוב לשיתוק בחצי פנים…וחצי עיוורון..
    היום אחרי הרבה מאוד שנים,מצאתי את עצמי באותה סיטואציה עם כאב עצום יותר וחזק יותר רק בלי הקאות,וגיליתי שאם פעם אופטלגין היה מפצח את הכאב-אז היום כבר כלום לא משפיע..פשוט כלום…
    הנירולוג הביא לי כדורי שינה ועוד כמה כשהגעתי למיון עקב התמוטטות מהכאבים..וכמובן שכולם חסרי תשובה לבעיה הזאת שניקראת "מיגרנה".
    זה מתסכל,זה שובר את הראש,זה מוריד מאיכות חיים של בן אדם,מחליש אותנו,גורם לנו לחשוב פעמים לפני שאנחנו הולכים לאכול משהו עם שמן (כי ידוע ששמנים של מאכלים רק מעודדים את המיגרנה להתפרץ לנו בראש או שילובים מסויימים של אוכל כמו שוקולד+גבינה צהובה זה יכול לגרום להתקף מחריד).
    שמתי לב שהרבה כתבו שיש קשר למזג האוויר שאנחנו שוהים בו בתחילת ההתקף,אז אצלי אין את זה ,כזה רוצה להתפרץ זה מתפרץ ורק מתגבר יותר ויותר…פשוט רומס אותי לאט..
    אני עכשיו כותבת אחרי העבודה שאני כבר בקושי ישנה כמה ימים אולי שעתיים בלחץ…
    חייב לעשות עם המצב הזה משהו..זה כאב שלא מגיע לאף אדם לחוות,סבל איטי עלי האדמות שחייב לפצח בדרך כלשהי…
    נמאס לכולנו להתהלך ולבכות בבית עם משקפי שמש בלילה……

  17. כמו כן יש להמנע מסיגריות\סמים\אלכוהול….זה יגמור את הבן אדם מכאבים…
    וחוץ מזה שזה לא בריא בכלל והכל רעלים לגוף….
    יש להמנע גם ממחשבות מלחיצות,או להכניס את הגוף לסטרס.לא רק בהתקף אלא בכללי…מתח נפשי-זה המיגרנה עצמה!
    תנסו להשתחרר מהכלל הכל הכל…תראו שלאט לאט המחשבה מנצחת..

  18. שלום לאחים ואחיות לצרה!
    גם אני חיה בסרט הרע הזה, לצערי בגלל עודף בשימוש ברילרט ואימטרקס המיגרנות הפכו יומיומיות … כנראה אני מכורה … מה עושים, איך יוצאים מהמעגל של כאב , כדור … מחכה לתגובות של מי שהצליח להיגמל מהתרופות
    ריקי

  19. שלום, בתי סובלת שנים רבות מכאב כרוני בראש , וגם מיגרנה, זו פשוט תופעה קשה ובלתי נסבלת, מטופלת כרגע בטופמקס באופן יומיומי, (100 מ״ג), כרגע בעקבות מחלה ויראלית של דרכי הנשימה, נמצאת כשבועיים בהתקף שלך כאבים חזקים, ותשישות קשה , לאחר כמה ביקורים ב״מרפאה צבאית״, ובחדרי מיון, קבלה סטרואידים וזריקות וולטרן שלא עזרו , ישנה גם תשישות קשה, ועייפות בלתי מוסברת , לפי דעתי שבאה כתוצאה מתופעת לוואי של טופמקס, הרופאים חסרי אונים אין להם תשובות חוץ מהחלפות של תרופות שונות שלכל תרופה תופעות אחרות שפוגעות בחולה , הבעיה היא שכרגע היא חיילת ויציאה לטיפולים אלטרנטיביים לא רלוונטית לגביה , שלא לדבר על התייחסות הצבא למקרה…. רק בריאות …

  20. יכול להיות שהדברים השתנו ב-20 השנים האחרונות, אבל כשאני הייתי בשירות סדיר הטיפול של צה"ל בנושא כאבי הראש היה גרוע מאד. אז הייתה אפשרות, שאני מניח שקיימת גם היום, להפנות חייל בסדיר לבדיקת מומחה אזרחי. אני חושב שעלייך לעזור לבתך בכך, ולא להסס להפעיל לחץ על המפקדים שלה. תצטרכי לעבור הרבה מכשולים בירוקרטיים אבל קרוב לוודאי שבסופו של דבר תקבלו כל מה שתדרשו.

    אגב, "כאב ראש כרוני" זו לא אבחנה. צריך למצוא באיזה כאב כרוני מדובר וזה יכול להיעשות רק עם מומחה לכאבי ראש. טופמקס, סטרואידים וגם וולטרן מתאימים לכל מיני סוגים של כאבי ראש, אבל ישנם סוגים ספציפיים שמגיבים טוב יותר לתרופות אחרות, לאו דווקא חריפות יותר.

    כדאי לבת שלך לנהל "יומן כאב ראש" שבו תתעד את כל הפעולות ביומיום (אכילה, שתיה, שינה, מתח ומצב נפשי בכלל, ישיבה או עמידה ממושכת, עבודה פיזית וכו'). זה לעיתים קרובות עוזר לזהות טריגרים. בגיל שלה שינויים הורמונליים לעיתים קרובות מחמירים את כאבי הראש. אם היא לא לוקחת גלולות אז יכול להיות שנטילת גלולות תעזור לה, זה קורה. אם היא כן לוקחת, יכול להיות שהחלפת הסוג תעזור לה. אם יש בעיות גב, אא"ג, או נטייה למתח נפשי רב אלו גם דברים שכדאי מאד לברר אותם. לפעמים אלו טריגרים. בכל מקרה, פעילות גופנית מתונה מיטיבה כמעט עם כל הסוגים של כאבי הראש והרבה בעיות קשורות, ובשבילה לא צריך רופאים והפניות.

    בכל מקרה: לדרוש הפניה לנוירולוג שהוא מומחה לכאבי ראש, ואם צריך לפנות לדרגים בכירים. כאבי ראש כרוניים זה לא דבר שאפשר לשחק איתו.

  21. שלום,
    אני סובלת ממיגרנה עם אאורה מרגע לידתי, זה היה לפני 57 שנים…
    פעם קראתי שפרוסות תפוחי אדמה (לא מבושלים) סביב המצח הקשורים בתחבושת אלסטית במשך חצי שעה, מפזרים את אאורה והכן מרגע שאני חשה עיוות כלשהו בראיה (יכול להיות גם ברחוב), אני מוציאה תיק עזרה ראשונה שמכיל תפוח אדמה, סכין ותחבושת אלסטית, מתיישבת באיזו נקודה ובמשך חצי שעה נותנת לעצמי שקט עד יעבור זעם האאורה.
    נסיון החיים לימד אותי שמוטב להיות סבלנית, אחרת אמצא את עצמי בדרך לחדר מיון עם התקף קשה של מיגרנה.
    רק בריאות לכם, דורית

  22. דורית היקרה צר לי להודיע לך שבחדר מיון אין תרופות פלא לכאבי מגרנה – את תקבלי את אותם התרופות שיש לך בוודאי בבית + זריקה שלא עוזרת אם את בתוך תהליך ההתקף – אך הטיפול בקליפות תפוח אדמה עדיף קרים מהמקרר אכן ידוע לי ואני יכולה לשדרג לך אותו אפילו עם עלי כרוב מהפריזר ממש בתחילת ההתקף לשים על העורף ועל הרכות ועל המצח ולהחליף לסירוגים בעלים קרים.
    ולאיה בת ה24 שסבלה לראשנה מכאב ראש – איה ייתכן מאוד ואת עם התחלת שפעת או/ו וירוס שהתופעות הראשוניות הם כאבי ראש איומים – כי מי שסובל באופן כרוני מכאב ראש יודע להבחין בכך – כאב ראש באמצע החיים זה לא מיגרנה – אולי אפילו שווה שתבדקי לחץ דם – ותעקבי אחרי זה אם הכאב חוזר אלייך ובאיזה שלב במהלך החודש – ייתכן ובתקופת הביוץ או/ו המחזור או/ו ביניהם – אלה כאבי ראש כתוצאה משינויים הורמונליים שעוברים אחרי מספר שעות או/ו יום גם עם משכך כאבים כמו שקיבלת – רק בריאות.

  23. בלוג על מגרנות..רעיון מבורך!
    אמנם בשנים האחרונות פחתו ההתקפים, אולי בשל גילי המתקדם.. 50+ ?
    בכל אופן במהלך השנים הגעתי לתמהיל שפותר אותי מההתקף, כמובן שעדיף לעשותו בתחילת ההתקף ואם זה תופס אותך בבית.
    אני נוהגת לשתות קפה שחור עם כדור אופטלגין ומיד להיכנס למקלחת, עם כסא, לפתוח זרם מים חזק(אם אפשר לכוון את ראש המקלחת לזרם ממוקד מומלץ) ורותח(עד כמה שניתן לסבול) בד"כ מכוונת לקדמת הראש ויושבת כך דקות ארוכות,עד שבתחושה "לא מרגישה את הראש". אם הזמן מאפשר עוברת מהמקלחת למיטה למנוחה קצרה/ארוכה.. ואם לא חוזרת לעיסוקי…

  24. שבת שלום לכולם אני סובל כבר 26 שנים ניסיתי הכל אבל באמת הכל כל פעם שהרופאים נתנו לי משהו זה עזר לתקופה אבל לאט לאט הגוף מתרגל ואז עוברים למשהו חדש היום אני מקבל זריקות תת עוריות שאני מזריק לעצמי שנקראות imitrex
    יש עוד אופציה לא קובנציונלית תוכלו לקבל מידע בלינק הזה https://www.youtube.com/watch?v=TqX7jcNcIdw
    אבל ממש למי שלא עוזר לו כלום

  25. שלום לכולם

    אני מדברת מתוך יאוש שגם אני שותפה לו , גם לי יש מיגרנות בערך מגיל בגרות.
    בערך 2 התקפים בשבוע שכל התקף -אורך בערך יומים שלושה , שאומר שכמעט כל הזמן אני חיה עם מיגרנות .
    אני טופלתי בעבר בטיפול מונע, דרלין במשך שנים רבות עד שהפסקתי בגלל שזה לא ממש השפיע עלי .אחר כך הרבה אופטלגין. (2 בבוקר 2בצהרים ו2 בערב ואחר כך גיליתי את ריזלט רפיד ( כדור אחד ואחרי חצי שעה של מנוחה אתה מתפקד לחלוטין .
    אם תפסת את ההתקף בזמן . – הבעיה שכדורים מאבדים את האפקטביות שלהם אחרי זמן מסוים – ואתה לא מושפע פילו מבכדורים החזקים.כך חייתי במשך שנים .. עד ההריונות שבהם פשוט משליש שני של ההריון הייתי בלי מיגרנות .
    אחרי 4 הריונות כיום שנתים אחרי , אני שוב עם מיגרנות .
    זה הי תהליך איטי שבו סירבתי לקחת אופטלגינים , אבל בשבועות האחרונים אני לא יודעת מה לעשות , ימים שלמים של לשכב ללא מעש עם כאבי תופת , פשוט ימים שלמים נמחקים לי .
    מתוך שבוע יכול להיות שיום יומים אני בערנות מוחלטת והשאר זה סבל יומייומי.
    למה שלא נתאגד כולנו , לדעתי מישהו צריך להכיר שיש בעיה שמיגרנה זו מחלה .
    ולא יכול להיות ששהמשפחה שלנו ( או מן הסתם בני הזוג שלנו צריכים לסבול אותנו או לתפקד במקומנו ) .

  26. שלום,
    אני בת 21 ויש לי מיגרנות עם אאורה מגיל 12.
    בעבר ההתקפים היו באים בתדירות נמוכה וגם התקף האאורה לא היה עוצמתי כמו בימים אלו וכעת התדירות גבוהה יותר שהשיא זה 8 התקפים בחודש.
    אני אשמח לשמוע מאנשים כיצד הם נוהגים כאשר יש להם אאורה מאחר ואני נכנסת כל פעם מחדש להיסטריה ומתחילה לרעוד במהלך כל ההתקף ומכניסה גם את הסובבים סביבי ללחץ,וכנראה גם מהלחץ העוצמה של האאורה יותר חזקה .
    אני ממש אודה אם תוכלו מנסיונכם להגיד לי כיצד אתם נוהגים ומגיבים לאאורה והאם יש דרך להקטין את עוצמתה.
    תודה רבה !

  27. היי
    אני בת 13 ואני סובלת ממיגרנות כבר כמעט שנה,
    הרופאה שלי לא מתייחסת לזה ברצינות אבל אני חושבת שזה לא בסדר כי ההתקפים מגעים כבר לחמש פעמיים בשעה !!
    שום טיפול שנכתב באתר כמעט ולא עזר לי יש טיפולים אחרים שאוכל לנסות?

  28. שלום חברים,
    אני אמא לבן 16 שמגיל שנתיים סובל ממיגרנות קשות שנמשכות 6-7 ימים כל פעם.
    היום הראשון הוא הקשה מכולם. זה מתחיל תוך כדי שינה, הקאות בלי הפסקה רעידות, כאבי ראש , הזעה מוגברת, הוא חייב שקט וחושך מוחלט, לא יכול לקום מהמיטה אפילו לשרותים. למחרת נפסקות ההקאות אבל כל השאר ממשיך וכך לאט לאט חולף שבוע עד שהוא מסוגל ללכת יציב ולסבול אור. ניסינו כבר את כל התרופות בשוק אנחנו מיואשים. אני חושבת על העתיד,
    איך בדיוק הוא יתפקד בצבא?
    מה יקרה בעתיד במקומות העבודה?
    מי יקבל אותו במצבו שכל כמה זמן הוא נעלם לשבוע?
    ולמה מיגרנות לא מוכרות בביטוח לאומי?
    סתם רציתי קצת לפרוק… אמא דואגת

  29. אמא מודאגת יקרה,

    קודם כל – אל תדאגי. דבר שני, כמה שאלות:

    א. כשאת אומרת "כל התרופות בשוק" – האם את מדברת על תרופות שנלקחות בזמן ההתקף או גם תרופות למניעה? האם בנך אובחן ומטופל אצל מומחה לכאבי ראש (לא כל נוירולוג מבין)? אני יכול להעיד מניסיון אישי על ד"ר קוריצקי מאיכילוב, שהוא גם מומחה וגם רופא אנושי ואכפתי.

    ב. אצל רוב הסובלים ממיגרנה ניתן לזהות טריגרים ולצמצם אותם ואז יש גם ירידה בתדירות ובעוצמת ההתקפים. לשם כך כדאי לנהל יומן לתעד בו הכל – שינה, אכילה, שתייה, פעילות גופנית, פעילויות אחרות וכו'. כשהמידע מתחיל להצטבר לפעמים פתאום מזהים דפוסים.

    ג. כדי לשלול טריגר שמקורו במזון, כדאי לעשות "דיאטת אלמינציה" עם פיקוח של דיאטן/ית. ככלל, מזונות עתירי סוכר, משומרים, מעובדים, מעושנים, וכו' נחשבים לטריגרים.

    הייתי מתחיל בדברים האלה. בהצלחה!

  30. תודה שוקי על ההתייחסות,
    כתבתי ארוך ולא נקלט, מנסה שוב בקצרה.
    הילד מגיל שנתיים סובל.
    תרופות מניעתיות-לא. אני לא אתן לילד שכל החיים לפניו להתחיל עם תרופות על בסיס יומיומי, אולי אם זה היה איש מבוגר.
    עברנו המון רופאים כולל תקופה בנירו-כירורגית ילדים של פרופ טלי שגיא בוולפסון.
    אני שנים מנהלת יומנים וסטטיסטיקות וגרפים, כל פעם שנדמה לי שעליתי על משהו-נתבדתי. למדתי שיש לצפות לבלתי צפוי. ..

  31. תודה! עשיתי את תרגיל שיחרור הצוואר ואני מרגישה שיפור ויכולה לקרוא.. לא ציפיתי שזה יעזור..

  32. שלום רב.
    שמי עלי נאטור אני סובל ממגרינה כבר יותר מ 15שנים ניסיתי כל סוגי התרופות וכלום לא עזר לי רק זריקות של וולטרין כן עושה את העבודה תוך 10 דקות אין כאבים ואיי כבר מטופל בזריקות יותר מ 5 שנים אני מציע למשי יש לו מגרינה ולא יודע מה לעשות וכלום לא עזר שינסה את הזריקה אבל שאלה שלי היא האם אפשר לקחת את הזריקה יום יום או כמה פעמיים אפשר לקחת או מה טווח הזמן שאפשר לקחת זריקה אשמח לקבל תשובה

  33. שלום עלי. אני לא רופא ובכל מקרה עליך להתייעץ עם רופא וכדאי שזה יהיה מומחה לכאבי ראש.

    בכל אופן – זריקות וולטרן הן לא טיפול מקובל או מומלץ לכאבי ראש ככל הידוע לי. גם אם הן עוזרות לך, שימוש תכוף עלול לגרום נזק. נוירולוג יוכל להציע לך טיפולים תרופתיים אחרים, פחות מזיקים, שעשויים להפסיק או לצמצם מאד את המיגרנות.

    במקביל לטיפול התרופתי כדאי שתחפש פתרון משלים שיעזור לך – דיקור, מסאז', פעילות גופנית מתונה, טאי צ'י, פלדנקרייז, שיפור בתזונה, ביו פידבק, זיהוי ונטרול טריגרים – כולם פתרונות שיש אנשים שמעידים ששיפרו מאד את מצבם. בהצלחה.

  34. כאחד שסבל הרבה ממיגרנות אני יכול להציע מה שעזר לי מאוד טיפול אצל כירופרקטור שממש הציל אותי

  35. אני בת 15 סובלת כבר 3 וחצי שנים מהמיגרנה הארורה הזאת ! ניסיתי כבר הכל!
    כל התרופות להפסקת כאבים לא עוזרות ( נורופן, אקמול פוקוס, נרוסין ודקסמול).
    ניסיתי גם דיקור סיני למשך קצת יותר מחצי שנה וזה לא עזר.
    הנירולוג הביא לי כדור בשם אלטרולט אבל הוא לא עוזר.
    ההתקפים שלי אורכים שלושה שבועות עד חודש ויוצא שכמעט כל יום אני עם כאב ראש נוראי שפשוט פוגע באורח החיים ובתפקוד שלי. הבחילות נוראיות ויש לי גם כאבי בטן וקוצר נשימה.
    אני אובדת עצות! אי אפשר להמשיך עם המיגרנות האלו!

  36. היי
    יש לי שאלה
    המיגרנה תוקפת אותי תמיד בלילה אז אני לוקחת 2 אקמול פוקוס והולכת לישון אבל למחרת אני קמה עם בחילות מישהו מכיר את זה ?

  37. היי רוני, סליחה על העיכוב בתגובה.

    לקחת אקמול פוקוס/אקסדרין בלילה בהחלט יכול לגרום לבחילות בבוקר. יש אנשים שפותרים את הבעיה עם טבליית מציצה של מאלוקס או תרופה נוגדת חומציות אחרת. בכל מקרה התייעצי עם רופא המשפחה.

  38. שלום,
    אני סובלת ממיגרנות כבר קרוב ל 10 שנים ונוטלת תרופות מרשם סומפרידקס ורלרט. סומפרידקס אני לוקחת ממש בתחילת הכאב…ואם לא הספקתי אני לוקחת רלרט (שגורם לי להרגיש עייפות קיצונית).
    מניסיוני, אני ממליצה למי שסובל ממיגרנה להרשם לחוג יוגה ופילאטיס, לחוגי מדיטציה, ללכת בערב לים, לעשות הליכות, לנשום עמוק כשאתם נכנסים ללחץ ולנסות להירגע.
    תתחילו לנהל יומן ולרשום בו ימים שבהם היה להם התקף ומה עשיתם באותו יום (אולי לא ישנתם מספיק, אולי התעצבנתם, אולי לא אכלתם וכו'). תנסו להבין לבד מה הוא הגורם שמעיר את המגרנה.

  39. היי. אני קראתי כמעט את כל התגובות פה. על המאמר ויש לי משהו שנראה לי שחשוב מאוד שתדעו..
    אני בת 21 ואני סובלת ממיגרנות בערך מגיל 14. עם השנים זה נהיה יותר ויותר סיוט שמתמשך ולא נראה שום פיתרון לדבר הזה, אני מרגישה שאין לי חיים ושלעולם לא אוכל לחיות כמו בן אדם רגיל, ממש ככה!!
    ניסיתי את כל הכדורים שהומלצו ע״י רופאים ונוירולוגים, המצב רק החמיר.
    אני רוצה לומר שביקרתי אצל מספר רופאים מומחים בתחום והצורה שבה מטפלים באדם שסובל ממיגרנות היא פשוט בושה. כל הכדורים והתרופות הרעילות האלה זה סכנה אחת גדולה והסיוט הכי גדול לסובלים ממיגרנות. הכדורים אולי עוזרים בהרגעה ושיכוך הכאבים לזמן מסויים אבל מה שקורה באמת, וזה מה שקרה לי, זה שהגוף מתרגל אליהם ומתחיל לפתח תלות כך שצריכת הכדורים נהיית תכופה יותר, וזה גורם לכאבי ראש כרוניים ויום יומיים בלתי נסבלים … הגוף מכור לכדורים שבעצם עושים את הכאבים ליום יומיים וחזקים יותר. במצב כזה הגוף צריך לעבור ״גמילה״ מהכדורים האלה, ממש גמילה קשה וכואבת כמו גמילה מסמים, אותו תהליך בדיוק.. השבוע הראשון הוא קשה ביותר ומלווה בכאבים מאוד מאוד קשים כי לגוף יש תגובות חריפות לגמילה מהכדורים, הגוף בעצם מתנקה, את אותה פעולה עושות גלולות נגד הריון.. הן מסוכנות מאוד לנשים שסובלות ממיגרנות, עדיף להתייעץ עם נוירולוג ורופא נשים כדי לקבל גלולות מתאימות. לאחר תהליך הגמילה יש שינוי עצום של 50 אחוז פחות בהתקפי המיגרנות!
    הדרך הכי יעילה להיפטר מהמיגרנות היא תזונה נכונה. עם כמה שפחות ואפילו בכלל לא: יין אדום, גבינות, קקאו ועוד ….
    מקווה שתקחו ברצינות את מה שכתבתי ותפסיקו להשתמש בכדורים המסוכנים האלה, אפילו תקראו מחקרים ומאמרים באינטרנט, לטובתכם, רק אלוהים יודע איך אני סובלת וסבלתי….

  40. שלום לכם,
    שמי ניצן,בת 29,מגיל 5 בערך אני סובלת ממיגרנות שנובעות בעיקר מסינוסיטיס כרוני,מכל ניסיונותיי עד כה והם רבים,ביניהם: אנטיביוטיקה,ניתוח ,שינוי תזונתי דיקור סיני ועוד הדברים שעליי הכי הקלו הם-חום.
    -מקלחת חמה וארוכה על הפנים.
    -קומפרסים חמים וממושכים.

    דיקור למשך כמה חודשים מקל גם כן.
    לפחות עבורי,יתר הדברים כמו שיאצו שינוי תזונתי וכדומה לא עזרו.

  41. היי ניצן. שתי שאלות: א) האם כאבי הראש מופיעים בצד אחד או בשני הצדדים? ב) האם אובחנת על-ידי נוירולוג?

  42. זה לרוב בצד ימין במרבית המקרים לפחות אובחנתי ע״י נוירולוג הייתי גם אצל רופא עיניים כיוון שיש לי לחץ בעין ימין וגם רופא א.אג וכולם ״פסקו״ שזו תוצאה של הדלקות בסינוסים .ד״א כמו שתיארת לגבי כאבי בצוואר אז אכן אצלי זה טריגר כאב צוואר ״מקרין״ לכיוון הראש.

  43. ניצן, אני חושב שכדאי לך לחפש מומחה לכאבי ראש (לא כל הנוירולוגים הם מומחים לכאבי ראש). אסביר לך מדוע:

    א. ביותר מדי מקרים בהם מאשימים את הסינוסים הבעיה נמצאת במקום אחר. במקרים רבים כשמתבצע אבחון שגוי של כאבי ראש, האבחנה היא סינוסיטיס. רופאי עיניים, אא"ג ואחרים לא יודעים לאבחן כאבי ראש.

    ב. שאלתי האם כאב הראש מופיע בצד אחד או בשני הצדדים, כי במיגרנה יש התקפים בשני הצדדים ואילו בכאב ראש מקבצי (Cluster Headache או CH) למשל, כל ההתקפים הם באותו צד ורק במקרים נדירים יש התקפים בצד השני. CH מתאפיין, בין השאר, גם בתחושה של לחץ או כאב בעין ונוטה להיעלם לכמה חודשים או לשנה ואז לחזור. עקרונית, CH גם מתאפיין בהתקפים קצרים של ואינטנסיביים של חצי שעה עד שעתיים, לעיתים התקפים ליליים, ב"סימנים אוטונומיים" כמו נחיר סתום או נוזל, עין דומעת בצד הכאב, הזעה מוגברת ועוד. יש אנשים שאצלם הסימנים פחות מובהקים ולא צריך לצפות להתאמה של 100%. בכל אופן, הרבה אנשים עם CH מאובחנים בטעות כסובלים מסינוסיטיס ובכל מקרה – סינוסיטיס מחמיר CH.

    ג. כאב ראש מקבצי הוא רק אפשרות אחת. יש שורה של כאבי ראש מסוגים אחרים ולעיתים אצל אותו אדם יש יותר מסוג אחד. לדוגמא, כאבי צוואר ואפילו לחץ בעין, יכולים להיות קשורים גם ל-Tension type headache שהוא מאד נפוץ ולפעמים מאד מעיק. וכמובן, ייתכן שאת סובלת גם מאחד מהנ"ל או ממיגרנה וגם מסינוסיטיס. אם זה המצב אז הטיפול בסינוסיטיס בלבד, גם אם הוא מוצלח, לא יפסיק את הכאבים האחרים ודרוש טיפול נפרד עבורם.

    בקיצור: אני חושב ששווה לעשות את המאמץ ולהגיע למומחה כדי לקבל אבחנה חד משמעית (או כמה שיותר קרוב לזה). מציע שתעשי את זה לפני שאת מסכימה לעבור טיפולים פולשניים נוספים, כמו ניתוח.

    בהצלחה!

  44. התרגיל לצוואר פשוט מדהים , לא להאמין כמה שזה עזר לי
    האתר הזה מבורך.

  45. טוב, אז כמו כולם מאסתי במגרנות ומאסתי בכדורים. אבל מה עושים כשהמגרנה לוקחת ממך את האפשרות לעשות את מה שאוהבים???
    אני אדם ספורטיבי ובחמש שנים האחרונות עוסקת בריקודים. בשנתיים- שלוש האחרונות אני סובלת ממיגרנה לאחר פעילות ספורטיבית- חדר כושר, זומבה והכי גרוע אחרי ריקודים. מה עושים כשאי אפשר בכלל לעשות ספורט?
    אציין כי סובלת מיגרנות שונות מגיל 6. ב7 השנים האחרונות סובלת מיגרנה אאורה. לאחרונה התייאשתי מהרפואה המודרנית וניסיתי דיקור סיני- וכמו עם כדורים, תחילה עזר והתקפים היו חלשים יותר ובהמשך כבר כמעט ולא סייע.
    אשמח לעצה- להחזרת הספורט לחיי

  46. סובלים יקרים.כאחותכם לצרה המיותרת הנקראת מיגרנה, ומתוך נסיון של למעלה מ 45 שנות כאב לסירוגין,
    מצאתי לאחרונה את התרופה שעוזרת לי גם תוך כדי ההתקפה המיגרנטית,
    הפלא הוא
    נר אביטרן (ניתן למצוא גם ככדור,אבל הנר מושלם,משפיע ומעלים כאב תוך כ 15 דקות)
    עדיף לצרוך עם תחילת ההתקף ובהוראת רופא בלבד !!!( נדרש רצפט )
    מקווה שאעזור עם המידע הזה.
    לבריאות
    עד

  47. גם אני סובל ממיגרנות 40 שנה .אני רוצה לציין בקצרה באופן בו אני מתמודד בהתקפי המיגרנות שלי לפחות שלש פעמים בשבוע .למי שלא מכיר את כדור relert אני ממליץ בחום כדור 40 מ"ג שאני חוצה לשניים ונוטל חצי כדור מיד בסימנים הראשונים של תחילת המיגרנה זה הדבר היחיד שעוזר לי ,נסו זו ממש תרופת פלא בהצלחה לכולם .

השאר תגובה