5 תרופות מפתיעות למיגרנה

לעיתים קרובות הישועה מגיעה כהרף עין, מכיוון לא צפוי. אתם עושים פעולה כלשהי, שנראית טריוויאלית, וההתקף שלפני רגע התחיל נעצר בין רגע. לא בטוח שזה יעבוד בפעם הבאה אבל אם לא תנסו לא תדעו.

1. שתיית מים. לפעמים, שתייה של כוס מים או שתיים היא כל מה שצריך כדי לעצור התקף מיגרנה בשלבים ההתחלתיים שלו. יכולים להיות הסברים רבים מדוע זה עובד – ההשפעה על לחץ הדם, דילול הליחה – זה ההסבר הסיני, או אפילו הטיית הראש הקלה אחורה בזמן השתייה. מה זה משנה – נסו (הערה: אם כאבי הראש שלכם קשורים ללחץ דם גבוה, שתייה עלולה להחמיר את המצב ואף להיות מסוכנת. אם לא נבדקתם על-ידי רופא זה הזמן לעשות את זה. אני, כפי שכבר אמרתי – לא רופא).

2. מריחת/הרחת שמן אתרי. לפני כ-15 שנה, בצהריים אחד בשעה שהייתי בבית של חבר, תקפה אותי מיגרנה אכזרית. זמן קצר לפני כן ניסיתי שימוש במשחה סינית (Essential Balm), עם הצלחה מסויימת. קראתי בכמה מקומות על מריחת שמן מנטה יפני על הרקה כטיפול יעיל (לפעמים) למיגרנה. רצה הגורל, ועל שולחנו של החבר היה בקבוקון קטן עם מיצוי של שמנים אתריים. פתחתי אותו והרחתי; להפתעתי, המיגרנה הפסיקה מייד. ניסיונות דומים במקרים אחרים היו מוצלחים פחות, אבל אתם יודעים – כל אחד והמיגרנה שלו. שווה לנסות.

3. חיכוך צמר באזור הרקות. מקרה נוסף של נסיגה ספונטנית כזו בהתקף, אירע אצלי בערב באותו זמן. יצאתי עם חברים ובזמן שישבנו ברכב התחיל לי התקף. חברה שישבה לידי ניסתה "לעודד" אותי ונגעה קלות בצד הראש שלי בכרבולת הצמרירית של בובת הטרול במחזיק המפתחות שלה (הייתה אז אופנה כזו, הקשישים אולי זוכרים). הייתה שנייה של כאב חד ואז ההתקף נעלם. במקרים רבים מאז ועד היום, כשחשתי התקף מתקרב, ניסיתי לשחזר את הפעם ההיא – והיו כמה וכמה פעמים שהצלחתי. אפשר להשתמש בפיסת צמר, חתול, צמר-גפן, מכחול וכל דבר אחר שיש לו שערות עדינות. מניעים בתנועה מרפרפת בסמיכות לאזור הכאב ומקווים לטוב.

4. לעיסת נענע. לפני שנים, פנתה אליי חברה של חברה שסבלה ממיגרנות – קלות אמנם – שלא הגיבו לתרופות. באותו זמן, ערכתי ניסויים שונים בטיפול במיגרנות שלי באמצעות שמנים אתריים. מכיוון שהיא התקשרה אליי בדיוק בהתחלה של התקף, ואמרה שאינה מגיבה טוב לקפה, הצעתי לה לנסות לשתות תה חזק עם נענע. התה מכיל אלקלואיד בשם תאין, שדומה מאד לקפאין שבקפה. החברה לא הסתפקה בשתיית התה, אלא גם לעסה את עלי הנענע וחזרה על כך בהתקפים נוספים (ללא שתיית תה). היא דיווחה על הצלחה גדולה.

5. טיפול רייקי. אני ספקן מטבעי, וכשהסבירו לי בכלליות את עקרונות הרייקי אני מודה שהשיטה הזו נשמעה לי מטומטמת מעט, אבל באחד המקרים בהם נזדמן לי לקבל טיפול רייקי – לא המקרה הראשון, אגב – הוא הפסיק לי מיגרנה קשה. זה קרה במקום העבודה שלי, וזו שטיפלה בי הייתה ידידה שהתייחסה לרייקי ברצינות רבה. היו לה כוונות טובות ואני אמרתי לעצמי שאם לא יועיל אז לא יזיק – וזה הועיל. פלסבו? אולי. אבל אם פלסבו עובד אז למי אכפת שזה פלסבו.

הרבה מאד אנשים עברו קורסי רייקי, כך שאתם עשויים למצוא את עצמכם מול מישהו שמציע לכם – לעיתים במעט מבוכה – לנסות לטפל בכם. ההתרשמות שלי, אחרי כמה וכמה התנסויות שחלקן היו מצויינות, היא שישנם אנשים עם כישרון מיוחד לטיפול באמצעות השיטה הזו.

17 תגובות בנושא “5 תרופות מפתיעות למיגרנה”

  1. עד שקראתי את הפוסט הזה התרופה הכי משונה ששמעתי עליה (מקוסם שאמא שלו הייתה מרפאה סינית כלשהי, שזה בפני עצמו כבר משונה) הייתה לקחת אבן, לא חשוב מאיזה סוג, כל זמן שא מדובר באבן גיר, לחמם אותה כדקה במיקרו ואז להחזיק אותה ביד עד שהיא מתקררת. (להזהר לא להכוות, סוג וגודל האבן משפיעים על הטמ' אליה האבן מגיעה.)

    אין לי מושג איך או למה זה עובד, אבל זה עזר לי ולמספר חברות שהמלצתי להן על הטריק.

  2. יש הרבה סיבות שבגללן זה יכול לעבוד,
    בכל אופן, אם את רוצה משהו יותר מוזר: קחי גרגר חומוס יבש והדביקי אותו בפלסטר בנקודת החיבור בין האגודל והאצבע המורה (כ-2-3 ס"מ לתוך גב היד). זו, אגב, נקודת לחיצה סינית שקשורה בין השאר לפנים. לחיצה טובה בנקודה הזו בתחילת מיגרנה יכולה לעזור.

  3. אתר חמוד ויפה כל הכבוד.
    עוד שיטה שלי זה עוזר לפעמים זה לקשור חולצה מסביב לראש כמו בנדנה
    (לא להגזים בעוצמת הקשירה) לאחר כ 20 דקות יש שיפור ולפעמים הכאב לגמרי נעלם.
    כנראה זה לא נותן לורידים להתרחב ולגרום לכאב ראש

  4. כשמתחילה לי מיגרנה אני שוטפת טוב טוב תפוח אדמה פורסת לפרוסות ולמיקרוגל 8 דקות עם מעט מלח זה עןזר נסו גם אתם .

  5. פרחבר, מה עושים אם התפוחאדמה? אוכלים? שמים על הרקות? לוחצים על האגודל?

    אה, ולקלף צריך?

  6. יש לי מיגרנות כבר 7 שנים וניסיתי מס' דברים מאז. מה שבד"כ עוזר לי זה טיפות ולריאן. זה מרגיע ומשרה שינה. גם פרוסות של תפוחי אדמה על המצח מרגיעות לי את הכאב ומשרות שינה. עדיף לא להדליק מיזוג או איוורור כל זמן ההתקף. עדיף שיהיה חם גם כשמדובר בימי הקיץ החמים והלחים.לא לישון עם איוורור או מיזוג, גם כשאין התקף. בהתקף אני גם קושרת את הראש בצעיף כדי שיהיה לחץ על הראש וכדי שלראש יהיה חם, במיוחד בחורף. בחורף כשממש קר ובעיקר בלילות אני חובשת כובע צמר. בקיץ אני נמנעת מלצאת ולטייל בשעות שבהן חם מאוד והשמש קופחת, זה יכול לגרום להתקף מיגרנה. בנוסף, פעילות פיזית למשך זמן ארוך יכולה לגרום להתקף מיגרנה, כי גם עייפות פיזית גורמת להתקף מיגרנה.
    בהצלחה.

  7. מצאתי שריצה במשך רבע שעה וההתקף עובר. רק פעם אחת זכור לי שזה לא עזר. הבעיה היא שבלילה לא נעים לרוץ בחוץ ואני רץ בבית.
    בעיה אחרת היא שכבר 50 שנה אני סובל ממיגרנות בעת חילופי מזג אויר לפני גשם-היו זמנים שיכולתי לדעת יומיים קודם-וגם לפני שרב.
    תחזית מזג האויר היא סימן למיגרנה-לצערי.בתרקופות המעבר-סתיו ואביב.

  8. כאבי ראש כרוניים בילדים – הקמת קבוצת תמיכה.
    אני אם לילדה שסובלת כבר 8 חודשים מכאבי ראש כרוניים יום יומיים. אנו עוברים מסע ייסורים של בדיקות ופגישות עם רופאים. אני מעוניינת להקים קבוצת תמיכה עבור ילדים ומשפחות שסובלים מבעיה דומה. המטרה היא להחליף מידע, לפתח ידע וניסיון בתוך הקבוצה ולשפר את ההתמודדות.
    אם אתם ילדים (10-18) או הורים לילדים שסובלים מכאבי ראש כרוניים ומעוניינים להצטרף, בבקשה פנו אלי ישירות ל: 054-3180168; [email protected]

  9. חברים חיימשלכם דבש. אני עשר שנים סובלת ממיגרנות לא הייתי חולמת בחיים על כל הסוכריות האלו. עוברת מתרופה לתרופה לזריקה
    הלואי שכבר ימצאו פתרון למחלה הכרונית המזעזעעעת הזווו
    הרבה בריאות לכולם:)

  10. התרופות ממשפחת הטריפטנים עוזרות לי מאוד, אך ב-70-80% מההתקפים אני מצליחה למגר את המיגרנה באמצעות קרחום (קוביות-כריות כאלו שמשתמשים בהן במשלוחים של הסופר) שאני מצמידה למקום הכאב. בדקות הראשונות צריך "לשחק" קצת עם הקרחום, כי זה מקפיא עד כאב, אח"כ מתרגלים. לפעמים כשהקרחון מפשיר צריך עוד אחד וזה משפיע בדיוק כמו נרמיג או זומיג!!

  11. שלום לכל הסובלים. לצערי אני גם כבר 10 שנים סובלת מהקללה הזו…. מגיל 18! ניסיתי את כל מה שרשום כאן כולל תרופות עד שגרמו לי לבעיות בכבד. אין תרופה לזה ביתנים…מצאתי שרק איזון פנימי וממש דאגה והשקעה בגוף שלי עוזרת: ספורט,שינה ,אוכל בריא וכן תפקוד מיני בריא ומאוזן (שזה הופך לבעיה כשאין בן זוג). הכל משפיע על התקף אפשרי. אני מאלה שמריחואנה רפואית עוזרת להם (זנים ספציפיים ורק ירוק -לא חשיש!) אך עדיין עוד לא קיבלתי ברכה מהרופאים…
    הבעיה היא שהרופאים(אני קוראת להם סוכרי סמים מורשים) נותנים כדורים ללא התחשבות בשאר האיברים בגוף וזה מה ששובר אותי, הגעתי לשלב ששום כדור כבר לא עוזר לי… אני בהתקף כבר 10 ימים שהכאב לא עוזב אותי חלק מהיום לא זזה בכלל וחלק יכולה לתפקד בקצת כמו ארפד… ממש יאוש!!!!!
    מוצאת קצת נחמה באתר הזה והכנה לפגישות עם כל החלוקים הלבנים שאין לי כבר אמונה בהם…
    שאלה: האם זה הגיוני התקף כזה ארוך שגם קופץ לביקור איזה מקבץ ואז ממשיכה רק מיגרנה?

  12. מה שעוזר למגר מיגרנה אצלי בכל אופן זאת הימנעות מסוכרים, קפה קקאו שוקולד וגבינה צההובה לחלוטין.
    כמו כן יש להרבות בשתיית שיקיים ירוקים
    שווה לנסות1
    גם אם תוקפת אותי מיגרנה לעיתים רחוקות היא פחות קטלנית כשמקפידה על תזונה.

  13. שמח לשמוע שמצאת מה עובד לך נאוה. אבל חשוב להדגיש – כל אחד מאתנו שונה ולכל אחד טריגרים שונים.
    לגבי שתיית שייקים – גם זה דבר שכדאי לעשות במידה, כי יש דבר כזה עודף סיבים תזונתיים וכי קליפות של פירות הן מזון שאריתי שקשה למערכת העיכול לפנות (בצריכה קבועה עלול לגרום לחסימת מעיים).
    לגבי הימנעות מסוכרים – זה דווקא משהו שכנראה נכון לכולנו. עודף סוכרים ועודף פחמימות בכלל מגבירים את הדלקתיות ומחמירים מיגרנה, קלסטר ובעיות נוירולוגיות נוספות. במחקרים שנעשו בנושא נמצא שלא רק דיאטה קטוגנית (שאין בה פחמימות בכלל) אלא גם דיאטה לפי אינדקס גליקמי (שיש בה פחמימות אבל מסוגים מסוימים בלבד) מיטיבות עם מי שסובל ממיגרנות או מקלסטר.

השאר תגובה