מיגרנות באינטרנט: מה אנשים מחפשים?

כשאנשים מחפשים פתרון ל"כאבי ראש" זה בד"כ אומר שהם בתחילת הדרך להקלה. המשך הדרך הוא ללכת לאבחון אצל מומחה.

כדי להבין טוב יותר את הקהלים אליהם הבלוג הזה פונה, ערכתי מה שמכונה "מחקר מילים". זהו התהליך שבו בודקים מהן המילים בהן משתמשים אנשים כדי לאתר מידע במנועי החיפוש.

כמובן שזה כאב ראש לא קטן, כי להיכנס לראש של חצי מיליון עד מיליון אנשים (מספר דוברי העברית שסובלים ממיגרנות וכאבי ראש אחרים) זה לא עסק פשוט. בכל אופן, למחקרון שלי היו תוצאות די מאלפות. הנה כמה דוגמאות, שמספרות משהו על מצבם של המחפשים.

א. ראשית, כצפוי, יש בחיפושים הרבה ווריאציות על המילה מיגרנה, לרבות מיגרנות, מגרנה, מגרנות ועוד כל מיני איותים יצירתיים. לא נורא, גוגל יודע להתמודד.

ב. לא מעט אנשים מחפשים את הביטוי כאבי ראש או וריאציות שלו שמרמזות שהם עשויים לסבול ממיגרנה או כאב ראש אחר מאותה משפחה, כמו כאבי ראש בצד או כאב ראש בהריון או כאב ראש בחילה וכיוצא באלו חיפושים.

ג. מספר הרבה יותר קטן של אנשים מבצעים חיפושים ממוקדים מאד, כמו: דיקור למיגרנה, מיגרנה בהריון, מיגרנה של העין (רמז לכאב ראש מקבצי?) ועוד ועוד.

המסקנה שלי מהניסוי הנ"ל: ישנם כנראה רבים שסובלים ממיגרנות ולא אובחנו, ואולי גם כאלה שאובחנו כסובלים ממיגרנה למרות שהם סובלים מסוג אחר של כאבי ראש.

אני מכיר את זה מהיומיום – מישהו אומר לי "יש לי כאב ראש", ואני שואל אותו איפה כואב; במהלך השיחה עולים עוד ועוד סימנים לכך שמדובר במיגרנה ואני שואל את השאלה הפשוטה – האם נבדקת? הלכת לרופא? – ומסביר שאני אמנם אינני רופא, אבל לפי הסימנים זה עשוי להיות מיגרנה, או כאב ראש ראשוני אחר (לרבות כאב ראש מתחי, tension type headache, שגם הוא די נפוץ).

לעיתים קרובות אני שומע תשובות כמו "מה פתאום מיגרנה? סתם כואב לי לפעמים הראש" או "לא, זה בגלל המחזור" וכדומה.

תגובה אחת בנושא “מיגרנות באינטרנט: מה אנשים מחפשים?”

  1. אתמול החלו לי כאבי ראש אשר חלפו כאשר נטלתי כדור נגד כאבי ראש.
    כל משך יום המחרת סבלתי מגלים של כאבי ראש הולכים ושבים ונילווה לזה
    בחילות.מידי חודש אני סובל מכאבי ראש האם מדובר במגרנה.
    האם בכל אופן אני צריך לפנות לרופא. האם צריך לקבל הפניה מרופא
    משפחה לרופא מקצועי.

השאר תגובה